کد خبر: ۱۱۴۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 13 December 2023

تابناک خوزستان: رویداد تالابی کودکان شادگان به همت انجمن مدافعان محیط زیست خوزستان با مشارکت طرح حفاظت از تالاب های ایران و اداره حفاظت محیط زیست در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شادگان برگزار شد.
ایمان کاهکش دبیر انجمن مدافعان محیط زیست خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: با راه اندازی مرکز اطلاع رسانی و آگاهی افزایی تالاب بین المللی شادگان، تلاش های برای تقویت ارتباطات، آموزش و دانش گستری آغاز شده تا سطح آگاهی های عمومی جوامع محلی حاشیه تالاب شادگان و دیگر ذینفعان افزایش یابد.
وی افزود: در همین راستا با حمایت طرح حفاظت از تالاب های ایران رویداد کودکان تالابی شادگان برنامه ریزی و اجرا گردید که کودکان رده سنی ۷ تا ۹ سال ضمن آشنایی با مفاهیم پایه و کاربردی محیط زیست بویژه تالاب ها، کلیپی با موضوع تالاب را تماشا نمودند.
این تسهیل‌گر محیط زیستی به برنامه رنگ آمیزی و تکمیل پازل ها توسط کودکان در جریان این رویداد اشاره داشت و تاکید نمود: آموزش کودکان یکی از مهم ترین جنبه های توانمندسازی آنان است تا بتوانند با یادآوری ارزش های اکوسیستمی تالاب ها در حفاظت و بهره برداری خردمندانه از تالاب نقش پررنگی ایفا نمایند.
دبیر انجمن مدافعان محیط زیست خوزستان همچنین گفت: فعالیت های آموزشی پویا در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت و در نظر داریم تا با مشارکت بیشتر جوامع محلی سطح مسئولیت پذیری آنان را در حفاظت از محیط زیست و تالاب افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار