معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: برگزاری سوگواره راوی رزم تلاش برای ترویج فرهنگ عاشورا است.
کد خبر: ۱۱۴۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 13 December 2023
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در خصوص نخستین سوگواره عاشورایی شبیه خوانی راوی رزم شهرستان تفت گفت: برگزاری این سوگواره در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و زنده نگه داشتن قیام حضرت ابا عبداالله (ع) است.
وی گفت: با توجه به اینکه این سوگواره در دو رده نوجوانان و جوانان برگزار می شود، می تواند مفاهیم عمیق ایثار و شهادت و بخش مهمی از هویت دینی و مذهبی را به نسل های نوجوان و جوان منتقل کند.
عزیزی گفت: فرهنگ عاشورایی در عمق وجود مردم ما نقش بسته و مردم سراسر دنیا نیز هر ساله نظاره گر عظمت و بزرگی فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) و یاران با وفایش هستند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث ماندگاری و پیام رسانی حماسه عاشورا به دیگران شده، هنر آیینی و مذهبی شبیه خوانی است که هنرمندان این رشته هنری با تعهد و اصالت خود و بر اساس نسخه های معتبر موجود توانسته اند صحنه های عاشورا را بازسازی نموده و پیام اصلی قیام عاشورا را که همانا برپا داشتن نماز، ظلم ستیزی و زیر بار زور نرفتن و احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر است را به همگان انتقال دهند.
عزیزی ضمن تقدیر از دست اندکاران این سوگواره گفت: این رویداد هنری و مذهبی می تواند در سطح ملی و با هدف توسعه هنر آیینی تعزیه و شبیه خوانی برگزار شود و استان یزد در این زمینه ظرفیت خوبی برای میزبانی گروه‌های جوان و نوجوان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار