مدیر مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌ها‌ی کردستان بستری شده‌اند، گفت: در یک ماه اخیر مورد فوتی آنفولانزا در استان گزارش نشده است، اما سه مورد مرگ ناشی از کرونا داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ 09 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار کرد: آنفولانزا یک بیماری عفونی تنفسی است که اغلب به ویژه در فصل‌های سرد دیده می‌شود و تقریبا همه ما یک بار به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با شروع فصل سرما نگرانی برای ابتلا به این بیماری بالا می‌رود در یک ماه اخیر ۲۰ هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی استان کردستان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹ هزار نفر مربوط به هفته گذشته بوده است که روند افزایشی نشان می‌دهد.

مدیر مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: یک هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران تنفسی در بیمارستان ها‌ی استان بستری شده‌اند که ۵۰۰ نفر از این بیماران مربوط به هفته گذشته بوده است.

وی گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تعداد زیادی ازاین افراد از طریق دانش‌آموزان در مدارس مبتلا شده‌اند.

مدیر مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی کردستان با تاکید بر تزریق واکسن آنفولانزا به ویژه برای افراد مسن، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر مورد فوتی آنفولانزا در استان گزارش نشده است، اما سه نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار