امام جمعه قزوین با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر نشانی از انسانیت و بشریت ندارند، گفت: جنگ غزه، جنگ اراده‌ها می باشد و پیروزی اراده خداوند قطعی است.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 08 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) اقامه شد، یاد و خاطر شهید والامقام الیاس چگینی را گرامیداشت و اظهار کرد: صبر و استقامت والده مکرمه شهید الیاس چگینی، خواهران، برادران، فرزندان و همسر گرامی‌شان باعث افتخار است و صبر و استقامت همه خانواده شهدا را ستایش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز نیز شاهد تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور بودیم، گمنام نامیدن شهدا بسیار دشوار است و اگرچه آنان نزد ما گمنام هستند، اما می‌دانیم آن‌ها در پیشگاه خدا و ملکوت عالم در میان فرشتگان نام آشنای همه جا هستند.

امام جمعه قزوین از استقبال گرم مردم از خانواده شهدا قدردانی کرد و افزود: حضور مردم در تشییع پیکر پاک شهید چگینی در قزوین و بوئین زهرا و تشییع شهدای گمنام بسیار باشکوه بود و از مردم قدرشناس و وفادار استان، سپاسگزاری می‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه بیان برخی از مناسبت‌ها به معنای قدرشناسی است، یادآور شد: بیان مناسبت‌ها صرفاً به معنای بیان تقویم نیست بلکه اگر درست بشنویم مناسبت یعنی یادآوریِ اینکه کجا بودیم و امروز کجا هستیم.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند رحمت خدا بر کسی که بداند از کجا بوده، در کجا هست و به کجا می‌رود. هر کسی این سه مقطع را بشناسد موفق خواهد بود و مناسبت‌ها را از این جهت نگاه می‌کنیم، گذشته خود را می‌بینیم، تاریخ پرافتخار خود را می‌بینیم و تاریخ ذلت بار دشمنان را می‌بینیم، لطف و عنایت‌های خدادادی را به تماشا بنشینیم و این به معنای تقویم خوانی نیست و بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: خداوند می‌فرماید‌ای کسانی که خردمند هستید، عبرت بگیرید و ما نیز باید چیزی را بدانیم که عبرت بگیریم. انتفاضه اول مردم فلسطین بعد از مدت‌ها خاموشی که اقدامی علیه صهیونیست‌ها انجام نمی‌شد، در سال ۶۶ حرکتی به نام انتفاضه صورت گرفت.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: این انتفاضه را انتفاضه حجاره نامگذاری کردند که به معنای قیام با سنگ بود یعنی مردم فلسطین جز اینکه به طرف صهیونیست‌های تا دندان مسلح سنگ پرتاب کند، کار دیگری نمی‌توانستند انجام دهند. آیا ما نباید این‌ها را به یاد بیاوریم که این رزمندگان کجا بوده اند و امروز به کجا رسیده اند؟ باید شاکر خدای متعال باشیم.

وی ادامه داد: غزه در سال ۶۶ کار خودش را شروع کرد. غزه در برابر امریکا، اروپا و صهیونیست‌ها قرار گرفته است و نباید تصور کرد که غزه فقط در مقابل این صهیونیست‌ها قرار دارد بلکه در مقابل کل استکبار جهانی و حتی برخی از مزدوران همین نواحی خودمان قرار دارد و آن‌ها حتی سوخت صهیونیست‌ها را تأمین می‌کنند که بعضی از آن‌ها همسایه‌های ما هستند، اما یقین داریم غزه به پیروزی رسیده و به پیروزی بالاتر هم خواهد رسید و نسبت به این مهم شکی نداریم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: صهیونیست‌ها بار‌ها اقرار کردند که درمانده شده اند و شکسته خورده اند، با هواپیما خانه‌ها را خراب کردن و کودکان را کشتن، دلیلی بر پیروزی نیست و خود آن‌ها هم این را می‌دانند. نکته دیگر این که مقاومت در غزه مصداق آیه کریمه‌ای هست که می‌فرماید چه بسا یک گروه کم در مقابل گروه بیشمار ایستادگی کنند، اما چون آن‌ها بنده خدا هستند، صبور هستند و توکلشان به خدا است یقینا به پیروزی می‌رسند و این بشارتی قرآنی برای اهل مقاومت است.

جنگ غزه، جنگ اراده‌ها

خطب نماز جمعه قزوین بیان کرد: جنگ غزه، جنگ اراده‌ها است و آن که خدا فرمود «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» یعنی (مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید).

پیروزی اراده خداوند قطعی است

وی با بیان اینکه پیروزی اراده خداوند قطعی است، عنوان کرد: امروز در غزه جنگ بین مجاهدان راه خدا در مقابل شیاطین که اراده کرده اند دین خدا را خاموش کنند، در جریان است و این اراده‌ها در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و باید دعاگوی مجاهدانی باشیم که تجلی اراده الهی هستند و یقین داریم اراده خداوند ماندگار است و اراده شیاطین شکسته خواهد شد. هرگاه خدا چیزی را اراده کند، می‌شود و خداوند می‌فرماید آینده جهان به دست بهترین بندگان الهی اداره خواهد شد و این وعده الهی قطعی است.

صهیونیست‌ها شکست خورده‌اند

امام جمعه قزوین اظهار کرد: یکی از مقامات صهیونیستی گفته است اگر در غزه پیروز نشویم نمی‌توانیم بمانیم و این راست‌ترین سخنی است که از صهیونیست‌ها شنیده ایم. باید بگوییم شما در غزه شکست خورده اید و حتما با سرافکندگی و شکست عقب نشینی خواهید کرد و بعد از آن نیز در سرزمین‌های اشغالی باقی نخواهید ماند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: نکته پنجم هم این که نظامیان و شبه نظامیان صهیونیستی سه گروه هستند، یک گروه آن‌هایی که فرار کرده اند و یا در حال فرار هستند و خیلی‌ها هم آماده رفتن هستن و این‌ها وضعیت بهتری دارند چرا که فعلا فرار کرده اند، اما هر کجای عالم که بروند مسلمانان از آن‌ها انتقام خواهند گرفت.

وی افزود: گروه دوم آنانی هستند که در جنگ کشته می‌شوند و جهنم آخرتشان از همین دنیا شروع می‌شود و گروه سوم کسانی هستند که نه فرار کردند و نه کشته شده اند، امیدواریم با پیروزی مقاومت اسلامی یکایکشان به محاکمه و شدیدترین مجازات برسند.

آیت الله عابدینی بیان کرد: روز جهانی حقوق بشر را یاد می‌کنیم و اعتراف می‌کنیم بعضی از مدعیان حقوق بشر به صهیونیست‌ها کمک می‌کنند و عملاً می‌خواهند صلاح‌های خود را در این جنگ آزمایش کنند و آن صلاح‌ها را به فروش برسانند. موجودیت صهیونیست به آن‌ها وابسته است و اگر صهیونیست‌ها شکست بخورند در حقیقت آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان شکست خورده اند.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: آن‌ها که مدعی حقوق بشر هستند نشانی از بشریت، آدمیت و انسانیت ندارند و بزرگ‌ترین مدافع حقوق بشر در عالم، امام خمینی (ره) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی هستند، حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم بزرگ‌ترین مدافعان حقوق بشر بودند و این‌ها جان خود را گذاشتند تا مردم را کشتار جمعی، ترور و وحشت نجات دهند.

روز دانشجو

وی با تبریک روز دانشجو در ۱۶ آذرماه گفت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت روز دانشجو در جا‌های مختلف کشور برگزار شد و این‌ها بخاطر بزرگداشت یاد و نام دانشجویانی بود که همین آمریکایی‌های مدعی حقوق بشر باعث به شهادت رسیدنشان شدند و آن شهادت زیرساخت‌های انقلاب بود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این هفته همچنین هفته گرامیداشت قرآن و عطرت است که به آموزش و پرورش مرتبط است و امروز هم دانش آموزان بسیاری را در نماز جمعه دیدیم که این حضور بسیار ارزشمند است. دانش آموزانی داریم که پدر و مادر خود را به نماز جمعه می‌آورند و پدر مادر‌های بسیاری هم داریم که فرزندان خود را پای کار نماز می‌آورند و خدا را به خاطر این امت با ایمان شکر می‌کنیم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در عرصه دانش آموزی را داریم، امام صادق (ع) فرمودند هر کس قرآن را قرائت کند، جنسش نورانی می‌شود، چرا که قرآن نور است، خدا این آدم را با بهترین فرشتگان خود همراه می‌کند، قرآن در روز قیامت نگهبان این انسان خواهد شد در مقابل هر چیزی که باید نگهبانی شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این جوان و نوجوانی که آماده شنیدن، فهمیدن، یاد گرفتن و حفظ کردن قرآن است، اگر به سراغ قرائت قرآن برود، قرآن با جان او عجین شده و او را نورانی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهادت آیت‌الله دستغیب، سومین شهید محراب را گرامی می‌داریم، خون پاک همه شهیدان باعث شده ما امروز سربلند، پیروز، با امنیت و با افتخار زندگی کنیم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خدا وقتی به مؤمنین می‌رسد می‌گوید اگر در خانه با همسرتان بداخلاق بودید، این در نعمت‌های خدا اثر می‌گذارد، اگر در جامعه بی‌عدالتی کردید، این مانع برکات الهی می‌شود، اگر ظلم کردید، امانت‌دار بیت‌المال نبودید، حق همسایه و همسایگی را در مجتمع‌های مسکونی رعایت نکردید، اگر حق همسایه را در باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی و در همسایگی آب را ادا نکردید، اگر غیبت کردید، دروغ گفتید، بدی کردید و در یک کلام اگر تقوای الهی را رعایت نکردیم نعمت و برکت خدا کم می‌شود.

وی یادآور شد: خدای متعال در آیه ۹۶ سوره اعراف می‌فرماید «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ»، یعنی (اگر اهل شهر‌ها و آبادی‌ها ایمان می‌آوردند و پرهیزکاری پیشه می‌کردند، یقیناً در‌های برکاتی از آسمان و زمین را بر آنان می‌گشودیم، ولی آیات الهی و پیامبران را تکذیب کردند، ما هم آنان را به کیفر اعمالی که همواره مرتکب می‌شدند به عذابی سخت گرفتیم).

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید اگر مردم اهل ایمان و تقوا باشند، برکات‌مان از زمین و آسمان برای آن‌ها گشوده می‌شود، در مقابل اگر اهل ایمان و تقوا نبودیم یا در ایمان و تقوا ضعیف بودیم گرفتار خواهیم شد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اگر اسراف کنیم، همین آبِ کم را باز کرده و بیش از اندازه مصرف کنیم، اگر بیش از حد برق و گاز مصرف کنیم، اگر به دیگران رحم نکرده و سرمایه‌های آینده را تلف کنیم، گرفتار خواهیم شد.

وی بیان کرد: خدای متعال در آیه ۲۷ سوره اسراء می‌فرماید «إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُوا إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ وَکَانَ الشَّیْطَانُ لِرَبِّهِ کَفُورًا»، یعنی (بی‌تردید اسراف‌کنندگان و ولخرجان، برادران شیاطین‌اند، و شیطان همواره نسبت به پروردگارش بسیار ناسپاس است).

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در مصرف نان، آب، برق، گاز و هر چیز دیگری بریز و بپاش می‌کنند، مطابق آیه قرآن برادران شیطان هستند، خداوند به برادران شیطان برکت نمی‌دهد، بنابراین دست به دست هم دهیم و تقوای الهی را رعایت کنیم تا باران رحمت خدا هر چه بیشتر شامل حال‌مان شود، ان‌شاءالله خداوند فضل و کَرم خویش را شامل حال ما کند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار