نخستین گروه از دانش‌آموزان دختر مدارس سمنان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵ 30 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، نخستین گروه از دانش‌آموزان دختر مدارس سمنان در قالب اردوی راهیان نور، صبح امروز با بدرقه فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان سمنان، معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی، به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در حاشیه این مراسم با تأکید بر تقویت بنیان‌های دینی و فرهنگی و اثرگذاری تربیت بصری اظهار کرد: اردوی دانش‌آموزی راهیان نور، بزرگ‌ترین اقدام فرهنگی نظام تعلیم و تربیت برابر تهاجم فرهنگی دشمن بوده و سمنان از استان‌های پیشتاز در امر اعزام دانش‌آموزان است.

وی افزود: ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از طریق این اردو به دانش‌آموزان انتقال داده می‌شود و تأثیر مطلوبی بر نسل نوجوان دارد.

وزیری با بیان اینکه رمز پایندگی و بالندگی جمهوری اسلامی، شهادت بوده و معتقدیم که شهادت از ولایت منشعب می‌شود، گفت: ۳۰۰ دانش‌آموز دختر مدارس شهرستان سمنان به‌منظور ترویج روحیه ایثار و شهادت، بزرگداشت مقام شهدا و رزمندگان، تحکیم پیوند جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس و جهاد تبیین از مقبره شهدای گمنام مصلای امام خمینی (ره) به‌عنوان نخستین کاروان این استان با ناوگان جاده‌ای به سرزمین نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

علی خالقیان، فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه سمنان نیز اظهار کرد: برای اعزام بیش از ۲ هزار دانش‌آموز پسر و دختر مقاطع مختلف تحصیلی استان به اردو‌های معنوی راهیان نور برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: بازدید از یادمان‌های جنوب غرب کشور مانند هویزه، شلمچه و... از برنامه‌های راهیان نور سال جاری برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم استان است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار