رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت: ۱۲ واحد غیرمجاز دباغی پوست مستقر در روستای ولی‌آباد این شهرستان به دلیل ایجاد مشکلات محیط زیستی به حبس تعزیری و ممنوعیت از فعالیت محکوم شدند.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 21 November 2023

به گزارش «تابناک تهران» از روابط عمومی اداره محیط زیست شهرستان قرچک، رضا شایسته روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: فعالیت کارگاه های دباغی پوست در روستای ولی‌آباد از توابع بخش مرکزی قرچک، مشکلات عدیده زیست محیطی، آلودگی خاک و آب را به همراه دارد که برای مقابله با این فعالیت غیرقانونی کار پایش‌های زیست محیطی توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست به صورت مستمر به منظور شناسایی این واحدها انجام می‌شود.

وی گفت: در جریان این پایش‌ها، بارها اخطاریه‌های کتبی صادر شده و تعدادی از این واحدها نیز تعطیل و پلمب شده بود.

شایسته خاطرنشان کرد: هدایت فاضلاب خام حاصل از فعالیت واحدهای دباغی غیرمجاز به انهار کشاورزی، خسارات جبران ناپذیری به سفره‌های زیرزمینی و اراضی کشاورزی وارد می‌کند از این رو، اداره محیط زیست با پیگیری قضایی، برای متصدیان ۱۲ واحد غیرمجاز حکم محکومیت ۶ ماه حبس تعزیری و به عنوان مجازات اصلی و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در حرفه دباغی به عنوان مجازات تکمیلی از مراجع قضایی دریافت کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قرچک یادآور شد: محیط زیست ودیعه‌ای الهی است که باید آن را به درستی به نسل‌های آینده تحویل دهیم و هر نوع آلودگی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به سرمایه های کشور وارد آورد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار