مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: از زمان مسدود شدن محور چمن بید به جنگل گلستان طی سیلاب اخیر، ۴۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی احداث دریواسیون در سیل بردگی محور چمن بید به گلستان توسط تیم راهداری خراسان‌شمالی اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 18 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهارکرد: از زمان مسدود شدن محور چمن بید به جنگل گلستان طی سیلاب اخیر، ۴۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی احداث دریواسیون در سیل بردگی محور چمن بید به گلستان توسط تیم راهداری خراسان‌شمالی اجرا شد.

وی گفت: با توجه به سیلاب اخیر در محور چمن بید به جنگل گلستان تمام تلاش ما این است که این محور هر چه زودتر بازسازی موقت و تردد برقرار شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی به اجرای عملیات راکفیل به طول ۵ هزار متر مکعب در بخش سیل‌بردگی این محور اشاره کرد و افزود: در مسیر راه ۲ هزار مترمکعب از نخاله‌های به جا مانده از سیلاب پاکسازی همچنین زیر اساس در طول ۴۵۰ متر و به میزان ۵۰۰ مترمکعب در حال انجام است.

مشتری حریم‌زنی و پروفیله کردن مسیر به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر را از جمله عملیات دیگر انجام شده در این محور ذکر و بیان کرد: طی این بازه زمانی ۵۰۰ متر مکعب پیکورزنی، کندن صخره‌ها و دیوار ساحلی واژگون شده توسط سیل در بستر رودخانه و اصلاح مسیل رودخانه انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۳۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از قبیل کامیون، لودر و بولدورز عملیات مذکور را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: هدایت سیلاب از بستر راه اصلی به بستر رودخانه به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و مرمت و بهسازی محور شریانی توسط ۵۰ راهدار و به کارگیری ۵ دستگاه بولدوزر، ۴ دستگاه بیل مکانیکی، ۱۵ دستگاه کامیون کمپرسی، ۳ دستگاه لودر، ۳ دستگاه گریدر، ۸ دستگاه کمرشکن و ۲ دستگاه غلتک انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: استانداری، مدیریت بحران، فرمانداری و شهرداری شهرستان گرمه، شرکت آب منطقه ای، سپاه جوادالائمه (ع)، بسیج سازندگی و تیپ، شرکت ساخت، پیمانکاران و کارخانه آلومینا در عملیات بازسازی سیل بردگی محور چمن بید به جنگل گلستان، با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همکاری می‌کنند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار