وبسایت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه روز یکشنبه بیست و ششم مهر ماه مطلبی را با عنوان «کار بزرگ با امکانات محدود» به قلم بهمن اختیاری در باره برگزاری رقابتهای کشتی جوانان و لیگ برتر در اسلام آبادغرب منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 18 October 2015
وبسایت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه روز یکشنبه بیست و ششم مهر ماه مطلبی را با عنوان «کار بزرگ با امکانات محدود» به قلم بهمن اختیاری در باره برگزاری رقابتهای کشتی جوانان و لیگ برتر در اسلام آبادغرب منتشر کرده است.

در این یادداشت آمده است: رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی جوانان قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی و رقابتهای لیگ برتر کشور در هر 2 رشته آزاد و فرنگی در روزهای گذشته به میزبانی شهرستان اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه برگزار شد.

در این رقابتها در رده جوانان بیش از 450 کشتی گیر در قالب 33 تیم و در رقابتهای لیگ باشگاهی نیز بیش از 100 کشتی گیر در قالب 6 تیم آزاد و 6 تیم فرنگی حضور داشتند و طی 4 روز در مسابقات جوانان و 2 روز در لیگ برتر در شهرستان اسلام آبادغرب با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در کنار برگزاری مطلوب این رقابتها در بحث فنی، میزبانی یک شهرستان کوچک با امکانات محدود نکته بارز این رقابتها بود که شهرستان اسلام آبادغرب با بسیج تمامی عوامل و امکانات خود توانست و جسارت و شجاعت مدیران خود، در راس آنها فرماندار محترم این میزبانی را پذیرا باشند و به نحو احسن از عهده آن برآیند.

بدون شک در تاریخ ورزش استان کرمانشاه این برای اولین بار است که یک شهرستان غیر از مرکز استان پذیرای چنین میزبانی های بزرگی است.

موضوع پذیرش و اسکان برای 450 نفر، تغذیه و ایاب ذهاب ...و موارد دیگر که لازمه برگزاری یک مسابقه در سطح کشور و با این سطح گستردگی است که خوشبختانه با مدیریت اصولی حوزه ورزش و جوانان استان و شهرستان، فرمانداری و دیگر دستگاه های عضو ستاد برگزاری رقابتها در شهرستان اسلام آبادغرب به خوبی و به بهترین شکل ممکن انجام شد تا تیم های شرکت کننده در این رقابتها هیچ گونه کمبودی را حس نکنند و این نکته به خوبی در مصاحبه هایی که ورزشکاران و مربیان تیم های شرکت کننده با خبرنگاران انجام داده بودند، مشهود بود.

چه زیبا گفت رسول خادم رئیس سختگیر و منظم فدراسیون کشتی در روز پایانی رقابتها که «اسلام آبادغرب همه داشته های خود را در اختیار کشتی گذاشت».

وی افزوده است: مسئولان اسلام آباد غرب همه داشته های خود را در اختیار مسابقات قرار دادند و من از مردم عزیز اسلام آباد به خاطر حمایت هایی که هم از مسابقات جوانان در هفته گذشته داشتند و هم از مسابقات لیگ برتر قدردانی می کنم.

به هر تقدیر پس از برگزاری آبرومندانه این رقابتها در یکی از شهرستان های استان کرمانشاه این واقعیت برای همه روشن شد که می توان با مدیریت درست منابع و به کار گیری همه ظرفیت ها کارهای بزرگ انجام داد.

امروز اگر نام کرمانشاه برای میزبانی رقابتهای مهمی چون «جام باشگاه های جهان» از سوی فدراسیون مطرح می شود، اگر همه از میزبانی کرمانشاه در جام تختی و اسلام آباد در کشتی جوانان کشور و لیگ برتر به نیکی سخن می گویند و اگر سایر فدراسیون های ورزشی علاقه مند هستند اردوهای ملی و مسابقات کشوری و بین المللی خود را در کرمانشاه برگزار کنند به خاطر شناخت توانایی هایی است که در استان وجود دارد و در گذشته از آنها به دلایلی غفلت شده است.

استان کرمانشاه به حق امروز یکی از مهمترین مزیت های کشور در موضوع میزبانی های ورزشی است و این را بارها به خوبی نشان داده است.

اگر مدیریت ورزش استان امروز تلاش می کند در قصرشیرین، سنقر، گیلانغرب و...پایگاههای پرورش قهرمانان ملی ایجاد نماید و آمادگی خود را برای میزبانی رشته های مختلف به فدراسیون های ورزشی اعلام کرده است و در این زمینه با بیش از 20 رئیس فدراسیون دیدار داشته است به واسطه شناخت منابع و علم به توانایی های استان برای درخشش در عرصه کشور است.

ناگفته مشخص است که برگزاری هر مسابقه مهمی در استان علاوه بر جذب بیشتر علاقه مندان و نقش داشتن مستقیم در ایجاد شور و شادابی در جامعه و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در بعد رسانه ای نیز حائز اهمیت است، چه آنکه برگزاری مسابقات کشوری جوانان در اسلام آبادغرب و حضور بزرگان کشتی ایران در رقابتهای لیگ باشگاهی ایران در این شهرستان کوچک، نام این شهرستان را در 6 روز برگزاری در صدر اخبار ورزشی شبکه های مختلف صدا و سیمای ایران قرار داد.

امید است با توجه به برگزاری موفق این پیکارها در اسلام آبادغرب که با پشتیبانی و پیگیری های شبانه روزی فرماندار محترم و سایر دستگاههای اجرایی شهرستان بدست آمد، در آینده نزدیک نیز شاهد این همکاری ها در سایر شهرستان ها برای برگزاری مسابقات مهم کشوری باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار