سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از آغاز به کار برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور و نقش آفرینی حداکثری در این زمینه خبر داد‌‌.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱ 06 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، حسین براتی در آیین معرفی سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه حوزه فرهنگ و ارشاد در بخش‌های مختلف انجام وظیفه می‌کند و برنامه‌ها و ماموریت‌های خاص خود را دارد، اظهار کرد: در عرصه فرهنگ و هنر لازم است کار، فعالیت، رویداد، افق و برنامه تعریف شود.

وی با ذکر اینکه برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در قزوین آغاز به کار کرده و بر این اساس باید نقش آفرینی حداکثری داشته باشیم، افزود: در این زمینه با نگاه استاندار قزوین و امام جمعه قزوین جلساتی تشکیل شده که پیشنهاد خوبی هم در نظر گرفته شده و در صحن علنی شورای فرهنگ عمومی استان مطرح می‌شود. در این راستا از ظرفیت‌های شهرستان‌ها به صورت اختصاصی در حوزه فرهنگ عمومی استفاده خواهد شد تا نگاه‌های توسعه‌ای و جدی در سند تحول تسری یابد و حوزه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، نمایش، تعزیه و انجمن‌های متفاوت در سطح استان تقویت شود.



سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های حوزه روستایی و ارزش افزوده دهیاری‌ها در سبد فرهنگی روستا‌ها ادامه داد: دستگاه دولتی در مراکز روستایی خاستگاه ندارد بنابراین کانون‌های مساجد در حوزه فرهنگی و هنری می‌توانند در روستا‌ها به نحو احسن ایفای نقش کنند که جزو دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی مسوولین ارشد شهرستان هم است.

براتی اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی دارند که از ظرفیت آن‌ها در راستای تقویت مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی و تعریف و خلق آورده در حوزه‌های فرهنگ و هنر استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک با فضای شهرستان عجین است و می‌تواند نقش آفرینی موثری داشته باشد چرا که دارای تجربه اداری شهرستانی و اداره کلی دارد و با دارا بودن پیشینه خوب، حوزه فرهنگی شهرستان را بر عهده می‌گیرد که امیدواریم تاثیرگذار باشند و از زحمات رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک نیز قدردانی می‌شود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار