پروژه استخر شنای شهرستان گرمه یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی است که در سال ۱۳۸۹ کلنگ آن به زمین‌خورده است، اما بیش از ۱۳ سال است از کلنگ زنی این پروژه می‌گذرد و خبری از افتتاح نیست.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 06 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، زینب محمودیان، یکی از مهیج‌ترین بازی‌ها بازی در آب و شنا کردن است جوانان و نوجوانان اکثر شهر‌ها برای بهره بردن از آب و شنا در آب دل به استخر‌های شهرشان می‌دهند و با خیال راحت شنا می‌کنند، اما آن دسته از شهر‌هایی که استخر ندارند جوانان و نوجوانان به کانال‌های آب و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و یا آبگیر‌ها و... پناه می‌برند که گاهی وقت‌ها این موضوع به قیمت جانشان تمام می‌شود.

شهرستان گرمه با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر استخر شنا ندارد، البته پروژه استخر شنای گرمه یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی است که در سال ۱۳۸۹ کلنگ آن به زمین‌خورده است، اما بیش از ۱۳ سال است از کلنگ زنی این پروژه می‌گذرد و خبری از افتتاح نیست.

این پروژه در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر تنها ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این موضوع باعث گلایه مردم این شهرستان شده است.

قدرتی از شهروندان گرمه‌ای گفت: در بخش ورزش‌های آبی که جوانان مستعد و توانمندی در این شهر فعالیت دارند، نبود زیرساخت‌ها کار را بر این ورزشکاران دشوار کرده است.

وی ادامه می‌دهد: مردم در نبود استخر ناچار به مسافرت به شهر‌های اطراف می‌شوند و یا به استخر‌های ذخیره آب کشاورزی پناه می‌برند.

محمد زاده از کهن‌سالان شهر درق بیان کرد: جوانان ما استعداد ورزشی خوبی دارند، اما خواسته‌هایشان را کسی نمی‌شنوند و از طریق این رسانه خواستاریم صدایشان به گوش مسئولان برسد.

وی ادامه داد: استخر شنا برای شهرستان بسیار مهم است، اما حرکت لاک‌پشتی استخر گرمه باعث شده نوجوانان از وجود استخر در شهرستان بی‌نصیب بمانند.

بابایی یکی از شهروندان گرمه‌ای در حال شنا در چشمه کنار قلعه جلال‌الدین اظهار کرد: شنا کردن در این آب‌ها بسیار خطرناک است و علاوه حشرات و خزندگان سمی و خطرناک، خطر غرق و آلودگی آب هم از جهتی دیگر همه شناگران را تهدید می‌کند، ولی ما مجبور هستیم شرایط خود را با این وضع وفق دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز‌های موجود در این شهر و مطالبات مردمی در این زمینه احداث یک باب استخر سرپوشیده را از مسئولان ذی‌ربط خواستار هستیم.



کریمی یکی از شهروندان ایور بیان کرد: بازهم شنیده‌ایم پروژه بعد چند سال دوباره آغاز به کارکرده، اما امیدواریم این بار بتوانند طرح را به اتمام برسانند و با قرار دادن چند آجر روی‌هم درصد برایمان مشخص نکنند.

وی تصریح کرد: حال باید منتظر ماند و دید مسئولان چه تدابیری برای ارزش‌گذاری به روحیه فراغت جوانان با ایجاد یک استخر مناسب برای جلوگیری از شنا کردن در آب‌های خطرناک و کانال‌های کشاورزی در نظر می‌گیرند.

مرتضی عسگری، رئیس اداره ورزش و جوانان گرمه در گفتگو با خبرنگار فارس در شهرستان گرمه اظهار کرد: پروژه استخر شنا در حال حاضر به پیمانکار واگذارشده و در حال انجام فعالیت است.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری امسال حدود پنج و نیم میلیارد تومان تخصیص‌یافته و قرارداد با پیمانکار ۱۳ میلیارد تومان یک سال و نیم بسته‌شده است که بقیه اعتبار در سال مالی جدید تخصیص خواهد یافت.

رئیس اداره ورزش و جوانان گرمه افزود: این اقدامات پس از حدود ۱۵ سال راکد ماندن پروژه اکنون مجدداً از سر گرفته‌شده است.

شهروندان شهرستان گرمه تاکنون برای استفاده از استخر به شهرستان جاجرم سفر می‌کنند که این موضوع می‌تواند علاوه پرهزینه مالی بیشتر هزینه جانی را در پی داشته باشد و امید است مسئولان مربوطه همت مضاعف داشته و حتی با کمک گرفتن از بخش خصوصی و سرمایه‌داران شهرستان این پروژه را به‌زودی به اتمام برسانند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار