مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از آغاز به کار ششمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 28 October 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احسان عابدی در نشست خبری جشنواره تئاتر چتر زندگی با تسلیت درگذشته هنرمند شناخته شده تئاتر یزد «امیر صاحب جلال» اظهار داشت: مرحوم صاحب جلال از هنرمندان توانمند تئاتر استان یزد بودند که در تمامی عرصه‌های تئاتر فعالیت می‌کردند و در حوزه‌های صحنه، موسیقی، نور، صدا، نویسندگی، بازیگری و کارگردانی شناخته شده بودند.

وی با بیان اینکه هرجایی که می‌توانستند فعالیت تاثیرگذاری داشته باشند حضور موثر و پررنگی داشتند گفت: هرزمان که در تالار هنر یزد نمایشی بود حضور ایشان را مشاهده می‌کردیم و سعی داشتند که به هنرمندان تئاتر یزد کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه پلاتویی هم که در مجموعه تالار هنر داریم به همت ایشان ساخته شد گفت: این پلاتو به نام این هنرمند فقید نامگذاری خواهد شد و سال گذشته هم در مراسم اختتامیه این جشنواره از این هنرمند به عنوان پیشکسوت عرصه تئاتر تجلیل به عمل آمد.

عابدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ششمین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی از امروز آغاز به کار خواهد کرد گفت: ماه‌هاست که همکاران ما در ارشاد و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه امسال این جشنواره در تقویم جشنواره‌های ملی کشور ثبت شد و از سال آینده این جشنواره به صورت بین المللی برگزار خواهد شد تصریح کرد: در جشنواره تئاتر چتر زندگی پذیرای 120 هنرمند از نقاط مختلف کشور استان هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها فی‌نفسه نتایج مثبت بالایی دارد عنوان کرد: اینکه چنین جشنواره ای برگزار می شود اتفاق مرسومی در سراسر دنیا است و ما کشورهای زیادی نداریم که جشنواره‌های هنری برگزار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه کشورهای بسیاری هستند که رویدادهای فرهنگی و هنری ندارند گفت: این در حالی است که در کشور ما و در طول سالهای انقلاب رویدادهای متعدد فرهنگی و هنری در گستره‌های استانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی برگزار شده و می‌شود و این نشان از توجه بسیار خاصی است که جمهوری اسلامی ایران به بحث فرهنگ و هنر دارد.

عابدی ادامه داد: موضوع جشنواره‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل در ارتباط با جشنواره چتر زندگی هم نسبت به موضوع حساسیت بالایی داشتیم و از ابتدا بحث خانه و خانواده به عنوان محور و پایه اصلی موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: وقتی ما به دنبال حل مسائل خانه و خانواده و رفع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، هیچ ابزاری قدرتمندتر از هنر پیدا نمی کنیم و به همین دلیل در این جشنواره موضوعات مهمی که نیاز به فرهنگسازی و رفع برخی از آسیب‌ها دارند انتخاب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه در رویدادهای فرهنگی و هنری ما شاهد پویایی هنر هستیم تصریح کرد: در سال گذشته و به دلیل اتفاقاتی که رخ داد، برخی از هنرمندان ما کارشان تعطیل شد و بسیاری از هنرمندان با توجه به اینکه تنها منبع درآمد زندگی آنها همین عرصه است به شدت با مشکل مواجه شدند اما  زمانی که رویدادهای هنری پویایی و فعالیت خوبی داشته باشند، اقتصاد فرهنگ و هنر تقویت می‌شود.

عابدی ایجاد شور و نشاط در سطح شهر به ویژه با جشنواره‌های خیابانی که در پارک‌ها و خیابان‌ها اجرا می‌شود را از جمله دیگر دستاوردهای برگزاری جشنواره‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر همین که تبادل آثار هنری در یکجا انجام می‌شود خودش به خودی خود کمک بسیار خوبی به ارتقای سطح هنری استان خواهد بود.

وی افزود: در حوزه تئاتر اقدامات بسیار خوبی طی این سالها در استان یزد انجام شده و حمایت‌های زیادی برای پویایی و تقویت کمی و کیفی آثار تئاتر در یزد صورت گرفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار