معاون راهداری خراسان‌شمالی گفت: ۳۰۰ دستگاه پل در محورهای اصلی و فرعی خراسان‌شمالی نیازمند تعمیر و بازسازی بوده و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶ 26 October 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، صبح امروز حامد معروف معاون راهداری خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ۳۰۰ دستگاه پل در محور‌های اصلی و فرعی خراسان‌شمالی نیازمند تعمیر و بازسازی بوده و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۶ دستگاه پل در محور‌های اصلی و فرعی با صرف ۲۷ میلیارد ریال اعتبار مرمت و بازسازی شده است.

معاون راهداری خراسان‌شمالی با اشاره به تنقیه ۲۵۶ دستگاه پل افزود: پل‌ها در طول سال لایروبی و تنقیه می‌شود و این امر به ویژه در فصل بارش از انسداد مسیر‌های ارتباطی جلوگیری و زمینه تردد روان را برای کاربران جاده‌ای فراهم می‌کند.

معروف تصریح کرد: در این بازه زمانی ۴۸۳ دستگاه پل بازدید و شرایط پل‌ها توسط کارشناسان رصد شده است تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی آن‌ها انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اقدامات بهسازی و ارتقای ایمنی پل‌ها موارد مختلفی از جمله تعمیر رادیه و برید، کوله، عرشه و ترمیم فونداسیون، پاکسازی دهانه و داخل پل‌ها، تعویض دال‌های فرسوده، مرمت قرنیز و مقاوم سازی پایه پل‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت پل‌ها برای مرمت، بازسازی و اولویت‌بندی بر اساس سامانه bms (سامانه فنی پل ها) رصد می‌شود.

معاون راهداری خراسان‌شمالی تعداد انواع آب‌رو، پل و ابنیه فنی در محور‌های اصلی و فرعی خراسان‌شمالی را ۶ هزار و ۹۰۶ دستگاه برشمرد و افزود: برای تمامی پل‌ها و آبرو‌های محور‌های حوزه استحفاظی استان، شناسنامه فنی پل در سامانه bms ثبت شده است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار