کد خبر: ۱۱۳۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 25 October 2023

گاومیش های گِلی و دست ساز شادگان در جریان آئین اختتامیه سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست از شاخص ترین جلوه های هنر بومیان تالابی کشور بود.
ایمان کاهکش مدیر انجمن مدافعان محیط زیست خوزستان با اعلام این خبر گفت: با هدف بازشناسی عناصر تالابی کشور در آیین پایانی جایزه ملی محیط زیست بسته ای شامل گاومیش های گِلی تهیه شده توسط جامعه محلی تالاب شادگان به رسم هدیه به مدعوین داده شد که مورد استقبال قرار گرفت.
وی افزود: امروزه نقش آفرینی جوامع محلی در حفاظت از تالاب و بهره وری پایدار منابع آبی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در میان جامعه محلی حاشیه تالاب شادگان افراد توانمند و هنرمندی هستند که عناصر تالابی را با کمترین هزینه در سطح ملی و بین المللی معرفی کنند.
این تسهیلگر محیط زیستی به مشارکت جامعه محلی در طرح معیشت پایدار اشاره نمود و بیان داشت: ایده ی تولید بالای گاومیش های گِلی اواسط امسال در جریان رویداد گردشگری پایدار و محیط زیست شکل گرفت و پس از آن به درخواست جمعیت حامیان زمین در تعداد بالا تهیه و ارسال شده که در آیین اختتامیه جایزه ملی محیط زیست رسماً رونمایی شد.
کاهکش همچنین به ارائه محصولات تولیدی روستاهای حاشیه تالاب شادگان اشاره داشت و افزود: علاوه بر برپایی غرفه های مناسبتی برای ارائه توانمندی های جامعه محلی، تکمیل و راه اندازی بازارچه های دائمی برای فروش این محصولات می تواند موجب انگیزه بخشی و مشارکت بیشتر بومیان حاشیه تالاب در جهت مدیریت جامع تالاب شادگان شود.
مدیر انجمن مدافعان محیط زیست خوزستان در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با استمرار شناسایی و تقویت ظرفیت های جامعه محلی برنامه ریزی بهتری برای گسترش معیشت های پایدار خانوارهای روستایی صورت خواهد گرفت و انجام فعالیت های سازگار با منابع تالابی می تواند تا حدودی برنامه های حفاظت از تالاب را محقق سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار