مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: وزارت نیرو برای عبور از پیک مصرف تابستان سال آینده، ۹ اقدام شامل اجرا و تکمیل ۱۵ پروژه را به این شرکت محول کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 25 October 2023

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ چهارشنبه در کمیته اجرایی پروژه‌های این شرکت با اشاره به عبور موفق از پیک مصرف ۱۴۰۲ تصریح کرد: وزیر نیرو برای آماده‌سازی شبکه برای عبور از پیک مصرف تابستان آینده، ۱۸۰ اقدام در خصوص پروژه‌های مهم به شرکت‌های تابعه وزارت نیرو ابلاغ کرده است.

وی افزود: از این تعداد ۹ اقدام شامل آغاز عملیات اجرایی و تکمیل ۱۵ پروژه مربوط به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است.

دشت بزرگ ادامه داد: توسعه پست‌های ۱۳۲ کیلوولت کارون و خزامی در اهواز، احداث پست های ۴۰۰ کیلو ولت ایثار و خطوط ارتباطی آن در امیدیه، ۱۳۲ کیلوولت شاهد و خطوط ارتباطی آن در بهبهان، ۱۳۲ کیلوولت میان‌آب و خط ورودی در شوشتر، پست موبیل سبحان و خط ورودی در دشت‌آزادگان و اجرای طرح دائم پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک، از جمله پروژه‌های ویژه و ابلاغی وزارت نیرو است که باید قبل از آغاز پیک تابستان ۱۴۰۳، پیگیری و وارد مدار شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان توضیح داد: با توجه به کاهشی شدن بار مصرف شبکه برق خوزستان، آماده‌سازی شبکه برق انتقال و فوق توزیع ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در راستای ماموریت‌های ویژه وزارت نیرو و نقاطی از شبکه نیازمند تقویت به سرعت آغاز شده که تا شروع پیک مصرف جدید، شبکه به حداکثر آمادگی برسد و نقاط آسیب‌دیده ترمیم شوند.

بر اساس این گزارش شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار