نماینده ولی فقیه در خوزستان بر استفاده حداکثری از برکات برگزاری آیین با شکوه پیاده‌روی اربعین حسینی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 15 October 2023

حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد روز یکشنبه در آیین آغاز توزیع یک‌هزار و ۴۵۲ دستگاه کولرگازی و یخچال بین نیازمندان مناطق مرزی استان در محل تالار مهتاب اهواز بیان کرد: باید از ظرفیت و برکات برگزاری آیین اربعین حسینی در استان برای کمک به خانواده‌های نیازمند استفاده کرد.

وی گفت: کمیته امداد خوزستان با برگزاری پویش " نسیم حسینی" در پیاده روی اربعین حسینی بهترین استفاده را از این آیین دینی و فرهنگی به عمل آورده است.

حجت الاسلام موسوی فرد برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی را بستری برای ورود خیر و برکت به استان دانست.

تامین ۱۴۵۲ کولر و یخچال با کمک زائران اربعین حسینی برای نیازمندان خوزستان

در ادامه این آیین مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: یک‌هزار دستگاه کولر گازی و ۴۵۲ دستگاه یخچال در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی امسال با پرداخت صدقه و کمک زائران تامین و بین نیازمندان مناطق مرزی استان توزیع می‌شود.

جمال شیبه افزود: سال گذشته ۲۴ میلیارد ریال صدقه و کمک‌ از زائران اربعین حسینی جمع آوری و ۵۰۰ دستگاه کولر برای نیازمندان مناطق مرزی استان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه این کمک‌ها در قالب پویش "نسیم حسینی" جمع‌آوری شد ادامه داد: سال گذشته به واسطه کمک‌های جمع‌آوری شده، هیچ خانواده نیازمندی در مناطق مرزی استان بدون یخچال نماند.

شیبه گفت: امسال علاوه بر یخچال برای تامین کولر گازی مورد نیاز نیازمندان مناطق مرزی استان برنامه‌ریزی شد و کمیته امداد کشور نیز در خرید این کالاها کمک کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: این پویش از خوزستان الگوبرداری و در استان‌های مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به تامین نوشت افزار برای دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد حمایتی گفت: امسال از ۵۴ هزار دانش آموز خوزستانی زیرپوشش این نهاد، ۴۵ هزار نفر بسته حمایتی آموزشی دریافت کردند.

شیبه توضیح داد: هفت هزار بسته حمایتی آموزشی دیگر نیز برای این دانش‌آموزان در دست تهیه است و برای نخستین بار تمامی این گروه زیر پوشش، بسته نوشت افزار دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، خوزستان هر ساله به واسطه داشتن ۲ مرز چذابه و شلمچه میزبان زائران اربعین حسینی است.

کمیته امداد خوزستان برای دومین سال با برگزاری پویش نسیم حسینی و با جمع‌آوری صدقه و کمک‌های زائران، برای خانواده‌های نیازمند مناطق مرزی استان وسایل سرمایشی تهیه کرد.

۱۳۰ هزار خانواده در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار