درگفتگوی اختصاصی تابناک یزد مطرح شد:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي يزد ضمن اعلام تمهيدات اتخاذ شده براي ايام دهه محرم از مسئولان هيئت هاي عزاداري و شهروندان خواست تا به توصيه هاي پليس توجه کنند.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 17 October 2015

به گزارش تابناک یزد،سرهنگ "منصور جمشيدي" درباره تمهيدات پليس راهور براي ايام دهه اول محرم، اظهارداشت: همچون سنوات گذشته، اين پليس با آمادگي کامل و نيز با بهره گيري از تمام توان خود در دهه اول محرم، اقدامات خود را براي روان سازي ترافيک و برخورد با تخلفات و...آغاز کرده است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي يزد درباره داير کردن تکايا و نيز ايستگاههاي صلواتي در معابر اصلي، گفت: براساس هماهنگي هاي به عمل آمده از مسئولان هيئت هاي عزاداري خواسته شد تا تکايا و ايستگاه هاي صلواتي را در معابر اصلي، بزرگراه ها و اماکن پرتردد داير نکنند.

جمشيدي با اعلام اينکه پارک دوبل و توقف در مقابل تکايا، مساجد، هيئت‌ها و ديگر اماکن عزاداري ممنوع است، از عزاداران خواست از توقف در مقابل اين مراکز خودداري کرده و ضمن همکاري با پليس به تذکرات آنها نيز توجه داشته باشند.

به گفته اين مقام انتظامي، خودروهاي شخصي يا عمومي که مقابل ايستگاه‌هاي صلواتي توقف مي کنند، ماموران ضمن حضور در مقابل اين ايستگاه‌ها، تذکرات لازم را به رانندگان ارائه و نسبت به روان‌سازي ترافيک اقدام خواهند کرد.

جمشيدي با اشاره به پخش نذورات در خيابان هاي اصلي که به ترافيک و ايجاد راهبندان منجر مي شود از شهروندان خواست از انجام اين امر اجتناب کنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي يزد درباره حرکت دسته‌هاي عزاداري به هنگام شب، گفت: ضروري است، مسئولان اين هيئت‌ها علائم لازم نظير شب‌رنگ و ... را به همراه داشته باشند تا از تصادف خودرو سواري با آنان جلوگيري شود.

وي درباره آن دسته از افرادي که اقدام به رنگ کردن و گل‌مالي خودروي سواري خود مي‌کنند، گفت: برابر قانون هر اقدامي که منجر به کاهش ديد راننده يا جلب توجه ديگر رانندگان شود، تخلف محسوب شده و پليس ملزم به برخورد با آن است که در اين خصوص نيز به رانندگان تذکرات لازم داده خواهد شد؛ در صورتي که اين اقدام منجر به مخدوش شدن پلاک خودروها شود قطعاً پليس با آن برخورد خواهد کرد.

اين مقام انتظامي با اعلام اينکه حرکت موتورسواران در ميان دسته‌هاي عزاداري و ... ممنوع است، از راکبان موتورسيکلت خواست تا قوانين رانندگي را رعايت کرده تا عزاداري بدون حادثه‌اي براي خود و ديگر شهروندان داشته باشند.

وي از شهروندان خواست براي جلوگيري از ترافيك هاي سنگين در معابر درون شهري براي رفتن به هيئت ها و مراسم هاي عزاداري حتي المكان از آوردن خودرو هاي شخصي خودداري و براي تردد از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند.

رئيس پليس راهور يزد درباره تردد وسايل نقليه سنگين نظير کاميون ها، گفت: در اين ايام، تردد وسايل نقليه سنگين تا ساعت 24 ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار