مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۶ طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی استان خوزستان با ظرفیت ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۱۰ نفر آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 09 October 2023

حمیدرضا فلاح بیان کرد: واحدهای تولیدی "گسترش امواج کرخه دزفول" تولیدکننده سخت افزار کامپیوتر، "کشت و صنعت سالانه پارس"، تولید کننده قند شکسته، "آران رخ گوهر" تولیدکننده تخته فیبرخام، "نوین چوب تخته فشرده خاورمیانه"، "پانیا پرتوکهربا" تولیدکننده فرومنگنز و کنستانره آهن و "فرومنگنز کهربا گستر جنوب" تولید کننده فرومنگنز با کربن از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری محسوب می‌شوند.

وی افزود: ۵۵ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی از محل تبصره ۱۸ برای راه اندازی این طرح‌ها هزینه شده است.

فلاح گفت: شرکت فولاد تجارت صدرا یکی از واحدهای تولیدی زنجیره فولاد به عنوان یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حمایت دولت سیزدهم اخیرا در استان بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت این شرکت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که برای ۶۰ نفر به طور مستقیم و برای ۶۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: با توجه به ضرورت تحقق هدف افزایش ظرفیت تولید و حمایت از تولیدکنندگان، راهکارهای مختلفی برای توسعه تولید در استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: احیای یکصد واحد تولیدی راکد نیز در دستور کار قرار دارد و انتظار می‌رود با توسعه و رونق بخش تولید، در بخش اشتغال‌زایی تحول ایجاد شود.

۷۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی در خوزستان در حالت نیمه راکد و راکد هستند.

۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در خوزستان فعال است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار