مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه به همت دولت سیزدهم چالش چندین ساله صف خانواده‌های متقاضی بهزیستی در استان به صفر رسیده است، گفت: ۳۶ هزار خانوار جدید در ۱۸ ماه گذشته زیرپوشش بهزیستی خوزستان قرار گرفته که این آمار معادل ۲۰ سال فعالیت این سازمان است.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 04 October 2023

مهران کریمیان روز چهارشنبه در نشست معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با شورای معاونان بهزیستی دزفول در سالن نشست‌های بهزیستی دزفول، اقدامات دولت سیزدهم در تقویت و ارتقای خدمات سازمان بهزیستی را بی‌سابقه دانست و افزود: هم اکنون ۱۱۶ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۳۵۰ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم سازمان تامین اجتماعی تعداد بالای خانواده‌های متقاضی پشت نوبت برای قرارگرفتن زیر پوشش بهزیستی بود که به دلیل محدودیت منابع زیرپوشش قرارگرفتن این خانواده‌ها فرآیند طولانی داشت.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه دولت سیزدهم تحولات بزرگی را در سازمان بهزیستی رقم زده است، بیان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و افزایش توجه به گسترش خدمات بهزیستی به جامعه هدف، طی ۱۸ ماه گذشته تعداد خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی خوزستان از ۸۰ هزار به ۱۱۶ هزار خانوار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش ۳۶ هزار خانوار جدید زیر پوشش بهزیستی خوزستان معادل حدود نیمی از فعالیت ۴۰ ساله بهزیستی است که این اقدام مهم باعث شد هم اکنون هیچ خانواده متقاضی پشت نوبت بهزیستی در خوزستان وجود ندارد و برای هر خانواده جدید به سرعت تشکیل پرونده می‌شود.

کریمیان یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را افزایش بیش از ۲ برابر مستمری مددجویان بهزیستی اعلام کرد و گفت: مستمری مددجویان این سازمان از سه میلیون ریال تا سال ۱۴۰۰ به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در دولت سیزدهم افزایش یافت.

دزفول، شهرستان پیشتاز در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی خوزستان اظهارکرد: بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و اجتماعی موجود در خوزستان به منظور شناسایی، رصد، اولویت بندی و طرح ایده‌های جدید و خلاقانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تفاهم نامه‌های متعددی طی یکسال اخیر با دانشگاه‌های شاخص و نهادهای مردمی به امضا رسیده است.

وی به روز نبودن ساختار و قوانین بهزیستی را از دیگر چالش‌های این سازمان برشمرد و افزود: تغییر ساختار، حذف موازی کاری‌ها و همچنین به روز کردن قوانین و شیوه نامه‌ها مطالبه مهم مدیران بهزیستی در کشور بود که با همت دولت سیزدهم طی ماه‌های اخیر عملیاتی شد.

کریمیان دزفول را یکی از شهرهای ممتاز خوزستان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: دزفول به دلیل ظرفیت‌های بسیار زیاد در همه بخش‌های مرتبط با بهزیستی از جمله مشارکت‌های مردمی، پیشگیری، امور اجتماعی و توان بخشی رتبه نخست خوزستان را دارد.

به گزارش ایرنا، حدود هشت و نیم درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند؛ ماهانه بیش از یکهزار و ۱۲۰ میلیاردر یال از سوی دولت به حساب خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در خوزستان به عنوان مستمری واریز می‌شود.

۳۷ مرکز شبانه روزی معلولان و ۲۱ اورژانس اجتماعی در خوزستان وجود دارد.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور و مدیرکل بهزیستی خوزستان در سفر یک روزه به دزفول علاوه بر نشست با شورای معاونان بهزیستی دزفول از تعدادی از مراکز بهزیستی در این شهر بازدید می‌کنند.

جامعه هدف سازمان بهزیستی در کشور شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابانی، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی و همچنین مصرف کنندگان مواد مخدر است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار