عضو هیئت مدیره و نایب رییس مرکز مردمی نفس در یزد با اشاره به فعالیت این مرکز در هفت شهرستان استان، گفت: تنها طی شش ماهه ابتدایی امسال ۱۶۲مادر با مداخلات این مرکز از انجام سقط منصرف شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ 01 October 2023



به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، فاطمه قاسمی ضمن اشاره به فعالیت مراکز مردمی نفس با هدف شناسایی، کاهش سقط‌های عمدی و نجات فرزندان سقط،تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال ۷۶ مورد و در سه ماهه دوم امسال ۸۶ مورد جمعاً ۱۶۲ مادر که در استان یزد تصمیم به سقط داشتند، با مداخله مراکز نفس از تصمیم خود منصرف شدند.

عضو هیئت مدیره و نایب رییس مرکز مردمی نفس در یزد با بیان ثبت یک مورد زایمان دو قلو از مادری که امسال تصمیم به سقط داشت، خاطرنشان کرد: طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم تعداد ۱۸۶ مادر در استان از سقط جنین منصرف شدند.
عضو هیئت مدیره مرکز نفس در ادامه راجع به مراکز فعال در استان گفت: در حال حاضر این مراکز در شهرستان‌های یزد، تفت، مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و میبد فعال هستند و خدماتی نظیر شناسایی، مشاوره، حمایت‌های اقتصادی و غیره به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کنند.
وی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده، هزینه‌های آزمایش، سونوگرافی و سایر موارد مادرانی که تصمیم به سقط دارند، به صورت رایگان و به همت خیرین مرکز نیکوکاری نفس انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار