به مناسبت هفته دفاع مقدس، دهمین یادواره شهدای سازمان آب و برق خوزستان همزمان با رو نمایی از سردیس های شهیدان قاسم سلیمانی و علی هاشمی در سازمان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ 27 September 2023

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، صبح امروز دوشنبه سوم مهر ۱۴۰۲، به مناسبت هفته دفاع مقدس، دهمین یادواره شهدای سازمان آب و برق خوزستان همزمان با رونمایی از سردیس های شهیدان قاسم سلیمانی و علی هاشمی در سازمان آب و برق خوزستان با حضور حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، عباس صدریان فر، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان و معاونین، روسا و کارکنان سازمان برگزار شد.

توجه ویژه به سبک زیستن شهدا رمز پیروزی ما است

 در این مراسم عباس صدریان فر ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس هدف از برگزاری این مراسم را زنده نگهداشتن راه شهدا عنوان کرد و گفت: توجه ویژه به سبک زیستن و زندگی شهدا رمز پیروزی ما است.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی(ره)، افزود: نباید از تاثیر و نشر فرهنگ جهاد و شهادت در تاریخ کشورمان غافل شویم.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی در جریان دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: بخش مهمی از ۸ سال دفاع مقدس، دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی توسط پاک ترین و معصوم ترین جوانان این مرز و بوم در مقابل صدام به عنوان شقی ترین فرد زمانه و نیروهای بعثی بود که ابر قدرت های جهان از او حمایت می کردند.

وی اضافه کرد: جوانان غیور و انقلابی جان عزیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا یک‌ وجب از خاک این سرزمین به دست دشمن تا بن دندان مسلح نیفتد و آنچنان جوانمردانه دفاع کردند که همه ابرقدرت های جهان را به زانو درآوردند.

صدریان فر با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: ایشان دفاع مقدس را یک برهه برجسته از تاریخ کشور دانستند و فرمودند: باید نسل های پی در پی جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسند و بدانند ملت ایران چگونه توانست پیروز این جنگ باشد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان یکی از روش های مبارزه دشمن را شبهه افکنی خواند و یاد آور شد: در شروع دفاع مقدس مردم بواسطه تعصبی که بر پیروزی انقلاب اسلامی داشتند با دل و جان از کشور دفاع کردند اما با گذشت زمان و مشغول شدن مردم به کسب مال و پست و مقام و بروز مشکلاتی که در نتیجه عملکرد برخی مدیران بوجود آمد، موجب دلسردی و نارضایتی مردم شد و دشمن از این فرصت استفاده کرده و شروع به شبهه افکنی کرد که البته جوانان آگاه و با بصیرت توانستند به درستی حق را از باطل تشخیص داده و درست عمل کنند.

صدریان فر در پایان به برخی از دستاوردهای صنعت آب و برق اشاره کرد و گفت: طرح میان مدت آبرسانی غدیر، آبگیر و تصفیه خانه اضطراری شهرستان شوشتر، مدیریت خشکسالی تابستان و پاییز ۱۴۰۱، بهینه سازی نیروگاه های برق آبی، تصفیه خانه دارخوین و تکمیل شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی برخی از خدمات و فعالیت های سازمان آب برق است.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت آبرسانی غدیر، آبرسانی به مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و اندیمشک، سد بالارود، مارد و بهمن شیر و اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری برخی از طرح های مهم در دست اجرا سازمان آب و برق خوزستان است.

اقدام مبتکرانه سازمان آب و برق در نصب سردیس های شهیدان قاسم‌ سلیمان و علی هاشمی قابل تقدیر است

در ادامه این مراسم حسن شاهوار پور ضمن تقدیر از اقدام مبتکرانه سازمان آب و برق خوزستان‌ در تهیه و نصب سردیس های شهیدان قاسم سلیمانی و علی هاشمی گفت: این اقدام، کاری ماندگار برای پاسداشت ولی نعمتان این انقلاب است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر( عج) خوزستان با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس یکی از وقایع تاریخی مهم جامعه ما است، افزود: تاریخ معلم انسانها است و تجرییات ارزشمندی برای جوامع بشری به همراه دارد؛ اگر به تاریخ مراجعه نکنیم و عبرت نیاموزیم قطعا عواقب غیر قابل جبرانی برای ما به همراه خواهد داشت؛ درس های دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ ماست و به خوبی باید تبیین شود چرا که همیشه جنگ در کمین است.

وی جنگ امروز را یک جنگ ترکیبی خواند و تاکید کرد: بخشی از جنگ ترکیبی، جنگ سایبری است که بسیار پیچیده است؛ امروز دشمن با سوژه یابی و سوژه سازی به روح و روان نوجوان دانش آموز حمله می کند و با دادن اطلاعات غلط او را گرفتار مسائلی می کند که درست نیست.

شاهوار پور با تاکید بر اینکه همه ما مدیون خون شهدا و این آب و خاک هستیم خاطر نشان کرد: کسانی هستند که ریشه در این خاک دارند؛ از منابع این کشور استفاده کرده و رشد می کنند اما از کشور خارج می شوند و پشت پا می زنند به همه چیز! باید مراقب باشیم و با همت و تلاش، توطئه های دشمن را نقش بر آب کنیم.گفتنی است؛ در پایان این مراسم از فعالین‌، تلاشگران گروه های جهادی، خادمین و متولیان مواکب اربعین سازمان در دو مرز شلمچه و چذابه تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار