مدیر دفتر بازار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به جزئیات تولید و مصرف شبکه برق استان در نیمه نخست سال جاری، گفت: ۲۸ هزار و ۷۵۵ گیگاوات ساعت برق در شش ماهه ابتدای سال جاری در خوزستان تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 27 September 2023

فرامرز شادفر چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه ای با بیان اینکه از این میزان برق تولیدی سهم نیروگاه‌های برق‌آبی ۱۲ هزار و ۸۷۴ گیگاوات ساعت (معادل ۴۴.۸ درصد) می باشد، اظهار کرد: سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر با ۱۵ هزار و ۵۱۳ گیگاوات ساعت ( معادل ۵۳.۹ درصد) و سهم نیروگاهای تولید پراکنده ۳۶۸ گیگاوات ساعت، حدود ۱.۳ درصد از کل انرژی تولیدی است.

وی ادامه داد: ۴۳ درصد تولید نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) و ۵۷ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر، شهدای پیروز بهبهان، فجر و غرب کارون) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر افزود: حداکثر مصرف در ۶ ماهه اول سال جاری در تیرماه با مصرف هشت هزار و ۹۹۱ مگاوات اتفاق افتاده که نسبت به پیک سال گذشته که در مرداد ماه رخ داد، ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: انرژی مصرفی در ۶ ماهه سال نخست سال ۱۴۰۲، برابر با ۲۸ هزار و ۳۳۷ گیگاوات ساعت ثبت شده است که نشان دهنده حدود ۲.۵ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

مدیر دفتر بازار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: پیک شهریور ماه ۱۴۰۲ به میزان هشت هزار و ۶۵۲ مگاوات بوده است که نسبت به پیک بار شهریور ماه سال قبل ۱.۴ درصد افزایش داشته است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با پانزده هزار و ۸۹۹ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۱۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده حرارتی، آبی و خورشیدی) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار