معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: توزیع ۱۰ هزار بسته نوشت افزار ویژه دانش آموزان کم برخوردار در آبادان و خرمشهر آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 23 September 2023

حجت‌الاسلام هادی زرشناس روز شنبه در حاشیه آیین بازگشایی مدارس در مدرسه دخترانه شاهد خدیجه کبری (س) آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بسته‌های نوشت افزار براساس اولویت بین دانش آموزان آبادان و خرمشهر توزیع می‌شوند.

وی به اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای ساخت، بهسازی، نوسازی، تعمیر و زیباسازی مدارس آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: این طرح براساس توافق انجام شده با سازمان نوسازی و بازسازی مدارس استان خوزستان در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام زرشناس گفت: براساس نیازسنجی انجام شده در آبادان و خرمشهر، وسایل سرمایشی و میز و نیمکت برای مدارس نیاز است که ۱۰۰ میلیارد ریال در مرحله نخست برای تامین این وسایل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی فرهنگی تربیتی مختلفی برای ارتقای سطح علمی داشن‌آموزان منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده که براساس تقسیم کار در سال تحصیلی اجرا می‌شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، دانش آموزان را مهمترین قشر جامعه دانست و بیان کرد: اعتقاد داریم هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است که اگر توانستیم این قشر را رشد دهیم باعث رشد وشکوفایی آبادان و خرمشهر و کشور خواهیم شد.

۶۵ هزار و ۵۳۲ دانش آموز در ۲۹۰ واحد آموزشی آبادان سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ را همزمان با سراسر کشور آغاز کردند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار