معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه افزایش سهمیه خط تولید از برنامه‌های استان برای حمایت از صنایع و ایجاد اشتغال است گفت: تا زمانی که مواد اولیه و خوراک واحدهای تولیدی تامین نشود نمی‌توان خط تولید را توسعه داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 21 September 2023

محمد راضی جلالی امروز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح فاز اول شرکت فولاد تجارت صدرا در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز با تاکید بر ضرورت تامین خوراک واحدهای تولیدی به منظور توسعه خط تولید آن‌ها بیان کرد: برای رسیدن به بهترین شرایط در حوزه اشتغال و تولید باید به دنبال توسعه صنایع پایین دستی بود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان ۱۲.۶ درصد است افزود: با توسعه صنایع کوچک نرخ بیکاری در استان کاهش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: ۷۷۵ واحد راکد و نیمه راکد در استان وجود دارد که عمده آن ها مشکل مالی دارند ، از تسهیلات تبصره ۱۸ برای برگشت به تولید واحدهای راکد استان اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

راضی جلالی اظهار کرد: ۲۵۶ واحد تولیدی در استان با یک‌ حمایت و کمک کوچک قابل برگشت به تولید هستند.

خوزستان رتبه سوم تولید فولاد در کشور

مدیر کل صنعت، معدن ن و تجارت خوزستان در ادامه این آیین افزود: حوزه فولاد خوزستان ظرفیت بسیار گسترده‌ای برای توسعه دارد، خوزستان با تولید ۸.۵ میلیون تن فولاد در سال رتبه سوم کشور را دارد .

حمیدرضا فلاح با تاکید بر توسعه زنجیره‌های پایین دست فولاد در استان گفت: تمرکز و هدفگذاری وزارت صمت هدایت منابع و تسهیلات به سمت تکمیل زنجیره های واحدهای تولیدی بزرگ است.

وی ادامه داد: پیشنهاد داده شده که تخصیص سهمیه افزایش خط تولید بر اساس صورت مالی واحدهای تولیدی باشد که برای افزایش ظرفیت خط تولید واحدهای جدید تا ۳۰ درصد را درخواست کردیم.

فلاح بیان کرد: در سیل ۹۸ زیر ساخت شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز آسیب زیادی دید به همین منظور ۱۱ پروژه با اعتبار یکهزار میلیارد ریال برای بهسازی زیر ساخت این شهرک در دست اقدام است.

علی مهدی پور افزود: ۲۰۰ هکتار زمین به منظور توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز از پادگان کنار این شهرک در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با بیان اینکه رهاسازی پادگان‌های استان برای توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در استان مد نظر است گفت: این طرح در شهرستان.های دزفول، اندیمشک و شوشتر در دست پیگیری است.

وی گفت: در سفر دوم رییس جمهور به استان ایجاد هفت شهرک صنعتی جدید در مناطقی که درخواست زیاد است مصوب شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پنجشنبه به منظور بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک های صنعتی ۲، ۳ و پنج اهواز و افتتاح و کلنگ زنی چند طرح به استان سفر کرد.

در خوزستان‌۷۳ شرکت و ناحیه صنعتی وجود دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار