سرپرست معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اقدامات انجام شده در طرح‌های توانمندسازی مربیان پرورشی در آستانه بازگشایی مدارس را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ 17 September 2023

علی محسنی‌نسب با اشاره به اقدامات انجام شده برای توانمندسازی مربیان پرورشی اظهار کرد: در وهله اول در شهریورماه دوره‌های آموزشی سپهر دانش و معرفت برگزار شد که این دوره‌ها ویژه مربیان و معاونان پرورشی مناطق و مشاوران مدارس بود و در اجرای آن، استان خوزستان به شش قطب تقسیم شد.

وی ادامه داد: هدف از این دوره‌ها، توانمندسازی مربیان پرورشی در مباحث مخاطب‌شناسی و روش‌های مهارت‌های ارتباطی و چالش‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر نسل جوان، مهارت‌های برگزاری جلسات گفتمان دینی و پاسخگویی به شبهات دینی و انتقادی است.

سرپرست معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دوره آموزشی نیز با حضور مدرس کشوری برای آموزش در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار شده و طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموز نیز با هدف توانمندسازی مجریان این طرح در حال برگزاری است. برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های لازم به ۳۰ نیرو در استان خوزستان داده می‌شود و این افراد در مناطق خود دوره‌های مختلف را برای مدیران مدارس و مربیان پرورشی برگزار خواهند کرد.

وی افزود: طرح برهان به عنوان طرح مبارزه با نحله‌های فرهنگی و فکری طراحی شده است. توانمندسازی مربیان پرورشی برای اجرای این طرح در حال برگزاری است و ۵۰ مدرس در دوره‌های مربوطه شرکت می‌کنند و در طول سال تحصیلی در مدارس آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی‌ خواهند کرد. جلسات طرح حجاب و عفاف نیز برای مربیان برگزار شده است.

محسنی‌نسب ادامه داد: ۱۳ کتابخانه‌ کلاسی تجهیز شدند همچنین ۲۰۰ پک فرهنگی که هر کدام شامل ۱۰ تا ۱۵ کتاب به ارزش ۴ تا ۵ میلیون است با هماهنگی معاونت ابتدایی در مدارس در کلاس‌های چند پایه ای توزیع خواهند شد.

وی عنوان کرد: در ابتدای مهرماه نمازخانه‌های همه مدارس تجهیز خواهند شد و در مدارسی که نمازخانه ندارند نیز حتما یک فضا برای برگزاری نماز جماعت تجهیز خواهد شد. در این راستا، برنامه‌ریزی برای ساماندهی ائمه جماعت روحانی و غیرروحانی نیز در حال انجام است.

سرپرست معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: تجهیز اردوگاه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخودار است و یکی از اولویت‌های این معاونت است. در استان خوزستان، تاکید کنونی بر تجهیز اردوگاه دهکده حمیدیه است زیرا تنها اردوگاه استانی برای دانش‌آموزان است.

وی افزود: در حال حاضر ۹ اردوگاه شهرستانی در سطح استان خوزستان فعال هستند؛ این اردوگاه‌ها در شهرستان‌هایی از جمله حمیدیه، شادگان، کرخه، اندیمشک و گتوند دایر هستند.

محسنی‌نسب با اشاره به کمبود نیروهای پرورشی در استان خوزستان نیز گفت: در سال گذشته با برگزاری طرح امین ۲ و اضافه شدن سربازطلبه‌ها، کمبود نیروی پرورشی در مدارس تا حدود زیادی رفع شد. امسال نیز طبق سال گذشته عمل خواهد شد و از حضور این افراد به عنوان مبلغ در آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد تا کمبود معاونان پرورشی در استان خوزستان مرتفع شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار