رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران از تصویب ۱۰ معبر و یک بوستان در مناطق ۱۳، ۱۵ و ۱۶ به نام شهدای والامقام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶ 12 September 2023

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در صد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران از تغییر نام ۱۰ معبر و یک بوستان در مناطق ۱۳، ۱۵ و ۱۶ در این کمیسیون خبر داد.

وی گفت: بیست و پنجمین جلسه رسمی کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی در تاریخ ۳۱ مرداد تشکیل و ۱۰ معبر و یک بوستان به نام شهدای گرانقدر نامگذاری شد.

معدنی پور گفت: طبق رأی اعضای حاضر در جلسه، نام کوچه گلخانه واقع در منطقه ۱۶ در خیابان نیکنام شمالی، خیابان رایکا به نام شهید سید حسن بوتیمار که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافتند و نهایتا در ۲۱ شهریورماه سال ۶۰ در سوسنگرد به شهادت رسیدند نامگذاری شد. کوچه حمام واقع در منطقه ۱۳ خیابان پیروزی، خیابان شهید پیچک به نام شهید حمید ثابتی فیجانی که به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و دی ماه سال ۶۰ به عنوان فرمانده گردان در عراق به شهادت رسید؛ تغییر نام یافت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: همچنین در ادامه این جلسه، نام کوچه فرعی ۵/۲۴ واقع در منطقه ۱۳ و خیابان پیروزی، خیابان پنجم نیروی هوایی با حفظ شماره به نام امیرِ شهید پرویز نادری سرگرد نهاجا که از سوی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در جبهه حضور یافت و مرداد ماه سال ۶۷ براثر بمباران هوایی به شهادت رسید؛ تغییر نام یافت.

وی تأکید کرد: با رأی اعضای حاضر در جلسه، کمیسیون نامگذاری کوچه فرعی ۹/۳۸ واقع در منطقه ۱۳ خیابان سی متری نیروی هوایی به نام شهید سعید ذاکری که در ۱۹ اسفندماه سال ۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید و پیکرش بیش از ۱۰ سال جاویدالاثر بود؛ نامگذاری شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد: کوچه فرعی ۳/۴۰ در منطقه ۱۳ و خیابان پیروزی، خیابان سوم نیروی هوایی به نام شهید علیرضا حسن بیگی که در فروردین ماه سال ۶۳ به شهادت رسید؛ تغییر نام یافت.

معدنی پور خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه یک پل زیرگذر فاقد نام واقع در منطقه ۱۵ شهرک شهید بروجردی به نام شهید مرتضی حق پرست که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۸ اسفند سال ۶۲ در جزیره مجنون به شهادت رسید؛ نامگذاری شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کوچه چهارم شرقی واقع در منطقه ۱۵ خیابان مشیریه، خیابان سازمان آب با حفظ شماره به نام شهید فرهاد استاد حسن معمار که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۲۳ فروردین سال ۶۲ به شهادت رسید؛ نامگذاری شد.

وی افزود: کوچه نوزدهم واقع در منطقه ۱۵ بلوار ابوذر با حفظ شماره به نام شهید قدرت اله کجایی حاجی آبادی که در فروردین ماه سال ۶۲ در فکه به شهادت رسید؛ نامگذاری شد.

معدنی پور گفت: کوچه سوم واقع در منطقه ۱۵ بلوار ابومسلم خراسانی، شهرک والفجر با حفظ شماره به نام سردار شهید ناصر عبداللهی که به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و تاریخ ۸ اسفند سال ۶۴ به عنوان فرمانده لشکر در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید؛ نامگذاری شد.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران بیان کرد: کوچه نیاکان عظیمی واقع در منطقه ۱۵ خیابان شوش شرقی به نام شهید محمدعلی حسینی سیانکی که عنوان بسیجی در جبهه حضور داشت و سال ۶۷ در عملیات بیت المقدس ۷ در شلمچه به شهادت رسید؛ تغییر نام یافت.

وی گفت: در انتهای این جلسه نیز، بوستان فاقد نامی واقع در منطقه ۱۵ خیابان خاوران به نام شهیدان محمدی مزرعه شاهی که هر دو برادر بودند و به عنوان پاسدار و بسیجی در جبهه حضور یافته بودند؛ تغییر نام یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار