معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان در آيين راه‌اندازي ميدان نفتي كبود با تاكيد بر استفاده از ظرفيت داخلي و بومي، بالا بودن كيفيت نفت استخراجي و توجه به اشتغالزايي، راه اندازي اين ميدان را گامي موثر در تحقق شعار سال و افزايش درآمد كشور عنوان كرد.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 05 September 2023

به گزارش روابط عمومي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب، محمدراضي‌جلالي معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان در آيين راه‌اندازي و تحويل پنج حلقه چاه ميدان نفتي كبود در انديمشك اظهار كرد: اين طرح از جمله پروژه‌هايي است كه در روند فعال‌سازي با وقفه رو به رو شده بود و امروز با تلاش كاركنان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب به بهره‌برداري رسيد كه اقدامي بسيار مهم و ارزشمند است

وي با اشاره ظرفيت توليد نفت در ميدان نفتي كبود گفت: كميت و كيفيت نفت به دست آمده از اين چاه‌ها، و بهره‌گيري از ظرفيت توليد بومي از جمله مزيت‌هاي مهم اين پروژه به شمار مي‌روند كه قابل توجه هستند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان بر استفاده از وجود صنعتگران داخلي تاكيد كرد و گفت: زماني در هر پروژه نفتي ردپايي از متخصصان خارجي ديده مي‌شد اما اكنون جوانان ايراني با تلفيق دانش از دانشگاه‌هاي تخصصي و كسب تجربه در ميدان عمل، توانستند به اين سطح از قدرت دست يابند و امروز با توانايي همين جوانان در ميدان نفتي كبود پنج حلقه چاه به بهره‌برداري رسيد.

وي بيان كرد: بخش اشتغالزايي نيز در اين‌ ميدان نفتي مورد توجه قرار داده شده كه اين مورد به همراه ديگر ويژگي ‌هاي طرح قدمي در تحقق شعار سال براي افزايش و رشد توليد و افزايش درامد كشور است.

راضي‌جلالي بيان كرد: در معاونت اقتصادي استانداري نسبت به رفع موانع توليدو ايجاد زنجيره ارزش كه بخش مهمي از هدفگذاري صنعت نفت است آمادگي وجود دارد تا به ياري خداوند ثروت بيشتر از نفت كسب شود.

وي بر بهره‌گيري موثر از تجارب پيشكسوتان حوزه نفت و صنايع به عنوان عاملي مهم گفت: پيشنهاد مي‌شوئ براي پيشكسوتان صنايع در استان مراكز و پژوهشكده‌هاي ايجاد شود تا از تجربه ارزشمند آن‌ها به ويژه در زمينه رفع مشكلات صنايع استفاده شود.

به گفته مدير عامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب رويكرد دولت سيزدهم با نگاه مردمي، تلاش همه‌جانبه در مسيري است تا وضعيت در حوزه انرژي به نفع كشور برگردد.

شايان ذكر است طرح توسعه ميدان نفتي كبود زير نظر شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در راستاي طرح نگهداشت و افزايش توليد اين ميدان نفتي در آييني با حضور جمعي از مديران نفتي بهره برداري شد.

ميدان نفتي كبود از ميادين نفتي ايران است كه در شمال استان خوزستان و در فاصله ۴۵ كيلومتري شمال غربي شهرستان انديمشك قرار دارد؛ اين ميدان در سال ١٣۵٠ كشف و توليد نفت از آن در سال ۱۳۸۳ آغاز شده است.

این میدان در حوزه ی جغرافیایی نفتی ِشرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قرار دارد که در اجرا و راه اندازی توسعه این میدان،‌ شرکت بهره برداری نفت و‌گاز مسجدسلیمان‌همکاری مجدانه ای با مجری طرح و پیمانکار پروژه داشته اند و زین پس، مدیریت و راهبری آن با این شرکت می باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار