مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان جزئیات تولید و مصرف شبکه برق استان در مردادماه سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 03 September 2023

فرامرز شادفر اظهار کرد: در ماه گذشته ۶ هزار و یک گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین کل تولید برق استان در پنج ماهه سال جاری، ۲۴ هزار و ۱۸۸ گیگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

شادفر تصریح کرد: از مقدار برق تولیدی در مردادماه ۴۶ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۳ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود یک درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: از ۳ هزار و ۱۹۷ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در مردادماه، ۵۵ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین ، ماهشهر و دو کوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۴ هزار و ۸۲۹ گیگاوات ساعت برق، ۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در مردادماه ۱۴۰۲ با مصرف ۸ هزار و ۶۶۷ مگاوات نسبت به پیک بار مرداد ماه سال قبل، ۱.۵ درصد کاهش داشته است.

شادفر گفت: انرژی مصرفی در پنج ماهه سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۲ هزار و ۷۶۳ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۱.۷ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۸۹۹ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه، بخش آبی برابر با ۸ هزار و ۱۹۴ مگاوات و بخش حرارتی ۷ هزار و ۵۱۷ مگاوات است. همچنین ظرفیت بخش (ِDG) نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی نیز ۱۸۸ مگاوات است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار