مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان دستاوردهای این بنیاد را به مناسبت هفته دولت تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ 31 August 2023

روح الله عمادی ضمن تشریح اقدامات بنیاد مسکن در هفته دولت اظهار کرد: بنیاد مسکن به موازات همه دستگاه‌های دولتی اقدامات خوبی را در استان اجرایی کرده است.

وی افزود: در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون از مجموع ۹۰۰ پروژه طرح هادی روستایی ۴۳۰ پروژه در استان به بهره‌برداری رسیده است.

آغاز اجرای ۶۶۰۰ واحد روستایی نهضت ملی توسط بنیاد

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: در بحث مسکن روستایی نیز از سهمیه ۶۶۰۰ واحدی استان، برای ۷۰ درصد عقد قرارداد بانکی انجام شده و در این زمینه کار در حال انجام است و باید گفت که از میانگین کشوری عقب نیستیم.

عمادی در خصوص مسکن شهری عنوان کرد: بنیاد مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شامل اهواز، دزفول و اندیمشک پروژه‌های شاخصی دارد. همچنین در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نیز که طرح نهضت ملی بر عهده بنیاد مسکن است تا به امروز عملیات اجرایی ۶۶۰۰ واحد را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: پروژه ۲۲۰ واحدی نهضت ملی اندیمشک ۲ یا ۳ ماه تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود. همچنین در پروژه اکباتان اهواز برنامه‌ریزی شده است که از مجموع ۵۳۴ واحد فعال آن، ۱۰۰ واحد را تا پایان سال تکمیل و تحویل دهیم.

آخرین وضعیت بازسازی منازل اندیکا و بندرامام

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: در بحث بازسازی مناطق سانحه دیده از جمله اندیکا خوشبختانه کار بازسازی تقریبا به اتمام ‌رسیده است. در بحث بازسازی بافت ناکارآمد بندر امام خمینی نیز از ۴۰۰۰ واحد مشخص شده، عملیات اجرایی ۲۲۰۰ واحد آغاز شده است.

عمادی عنوان کرد: با اقدامات انجام شده در این زمینه و سه سایت طراحی شده برای جابجایی این واحدها باید گفت که بحرانی که در سال‌های گذشته در بحث آبگرفتگی بندرامام وجود داشت مرتفع شده است.

بهسازی و اجرای طرح هادی ۱۸ روستای مسیر طریق الحسین

وی افزود: همچنین از ۳ ماه گذشته نیز تفاهم‌نامه ۷۰۰ واحدی مسکن شادگان برای محرومین آغاز به کار کرده است و امیدواریم بتوانیم در این شهرستان نیز کار را به خوبی پیش ببریم.

عمادی با بیان اینکه امسال ۵ میلیون متر مربع آسفالت در روستاهای استان انجام می‌شود، گفت: در این زمینه در بحث میزان اعتباری که در روستاها در حال هزینه‌کرد هستیم تا طرح‌های هادی استان را اجرایی کنیم در رتبه اول کشور قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در محور طریق الحسین نیز ۱۸ روستا بهسازی و طرح هادی و آسفالت آن‌ها به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی اجرایی شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار