مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: استان قزوین بالغ بر ۱۱۴۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل دارد که با همت اداره کل آموزش و پرورش بالغ بر ۹۹۰ نفر شناسایی شده اند و این اقدام منجر به بازگشت ۴۶۱ دانش آموز به تحصیل شده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 28 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، نقی سیاهکالی مرادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: شعار «مهر نبوی، معلم تمدن ساز، عدالت تربیتی» شعار منتخب سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ است.

وی دغدغه آموزش و پرورش را تربیت سرمایه انسانی ارزشمند برشمرد و اذعان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیش از ۱۷ هزار معلم و ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دغدغه تربیت نیروی انسانی ارزشمند برای آینده کشور را دارد.



مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از افزایش ۲۶ درصدی حقوق معلمان در طرح رتبه بندی خبر داد و افزود: در رتبه بندی معلمان معیار‌های تخصصی سنجش صلاحیت معلمان بر اساس شایستگی‌های عمومی و تخصصی مورد بازبینی قرار گرفته و با این استدلال این طرح اجرایی شد.

این مقام مسوول اضافه کرد: به دنبال انتقاد جمعی از معلمان به نظام رتبه بندی، مجددا طرح توسط مسئولین مربوطه مورد بازبینی قرار گرفت که منجر به ارتقاء رتبه ۷۰ درصد معلمین قزوینی شد.

وی ضمن اشاره به کمبود معلم در برخی از مدارس استان قزوین، بیان کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی جدید برخی از مدارس استان قزوین در مناطق مختلف دچار کمبود نیروی فرهنگی (معلم) شده اند با جذب سرباز معلم، معلمین خرید خدمتی، استخدام ماده ۲۸ و جذب دانشجویان فرهنگی این کمبود مرتفع خواهد شد.

سیاهکالی مرادی سهمیه استان قزوین اضافه کرد: سهمیه استان قزوین جذب ۳۲۴ فرهنگی در آزمون استخدامی و جذب ۳۷۹ دبیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در سال جاری اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ۹۱ پروژه آموزشی را در دست اقدام دارد که در این راستا ۲۵ پروژه در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

این مسوول یادآور شد: استخر شهید رجایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده و در آینده‌ای نه چندان دور به بهره برداری می‌رسد.

سیاهکالی مرادی ضمن اشاره به افزایش ۵۰ درصدی سرانه ورزشی استان قزوین، اذعان کرد: در طرح شهید سیلمانی آموزش و پرورش با اختصاص بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار مالی، ۴۱ زمین چمن مصنوعی با استاندارد کامل، ۳ سالن ورزشی و ۸ کلاس ویژه تربیت بدنی احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی از برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان پس از وقفه دو ساله خبر داد و گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی اخیرا برگزار شد و تیم فوتسال دختران و پسران دانش آموز قزوینی در مسابقات کشوری رتبه سوم را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به آخرین وضعیت اردوگاه یانس آباد اشاره کرد و افزود: با نگاه مثبت مدیریت استان و وزارت آموزش و پرورش تاکنون ۲ ملیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جهت بهسازی اردوگاه یانس آباد هزینه شده است.

وی تصریح کرد: استان قزوین بالغ بر ۱۱۴۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل دارد که با همت اداره کل آموزش و پرورش بالغ بر ۹۹۰ نفر شناسایی شده اند و این اقدام منجر به بازگشت ۴۶۱ دانش آموز به تحصیل شده است.

سیاهکالی مرادی از فعالیت شماره تلفن ثابت ۱۵۷۰ جهت رسیدگی به مشکلات دانش آموزان خبر داد و عنوان کرد: این شماره تماس جهت رسیدگی به مشکلات دانش آموزان طراحی شده است که دانش آموزان می‌توانند از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب تماس گرفته و نسبت به طرح مشکل خود بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین گفت: با توجه به اینکه شهر صنعتی البرز یکی از بزرگترین شهر‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود، به دنبال ساخت یک هنرستان فنی ویژه در این شهر صنعتی هستیم.

این مقام مسوول در پایان اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲۸ هزار دانش آموز قزوینی در مدارس غیر دولتی تحصیل کردند و با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته چشم انداز تحصیل ۳۱ هزار دانش آموز در این مدارس در انتظار است.

برچسب ها: قزوین ، مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار