ناظر گمرکات خوزستان علت عدم واردات خودرو از گمرکات استان را توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 28 August 2023

بهروز قره‌بیگی در خصوص علت عدم واردات خوردو از گمرکات خوزستان، اظهار کرد: گمرک خرمشهر برای واردات خودرو به درون کشور مجاز اعلام شده اما تاکنون واردات خودرو از این گمرک انجام نشده است.

وی افزود: یکی از علت‌هایی که تاکنون واردات خودرو از گمرک خرمشهر انجام نشده این است که ممکن است تاکنون صاحبان کالا گمرک خرمشهر را برای واردات کالای مورد نظر خود انتخاب نکرده باشند.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: فاصله‌ و بعد مسافتی در مسیر دریایی استان خوزستان و هزینه بیشتری که در حمل و نقل در این مسیر وجود دارد یکی علت‌هایی است که شاید باعث شده تجار، گمرک خرمشهر را برای واردات خودرو به کشور انتخاب نکنند.

قره‌بیگی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای واردات خودرو از بندر خرمشهر وجود ندارد، عنوان کرد: همچنین ممکن است هنوز هیچکدام از تجار بومی استان نسبت به واردات خودرو اقدام نکرده باشند که از گمرک خرمشهر خودرویی وارد کشور نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه حمل دریایی در بندرعباس، بوشهر و بندر لنگه کمتر است و واردات خودرو نیز معافیت مالیاتی ندارد، برای تجار از نظر اقتصادی به صرفه است که واردات خودرویی را بیشتر از گمرکات این استان‌ها انجام دهند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار