معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۷.۲میلیارد دلار سرمایه گذاری سال جاری تاکنون در بخش‌های مختلف استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 23 August 2023

غلامرضا محمدی پور با بیان اینکه فعالان اقتصادی با مشکلاتی روبه‌رو هستند گفت: تحریم ها زمینه ساز بخشی از چالش های پیش آمده در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری است.

وی بیان داشت: از جمله چالش های ناشی از تحریم های ظالمانه را می توان افزایش ۲۰ درصدی هزینه صادرات در حوزه تجارت خارجی فعالان اقتصادی عنوان کرد.

محمدی پور با اشاره به انجام سرمایه گذاری ۷.۲ میلیارد دلاری از ابتدای امسال در استان خوزستان بیان داشت: این سرمایه گذاری ها در شرایط تحریم ظالمانه محقق شده که زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی پایداری در استان خواهد بود.

۲ میلیارد دلار صادرات از مرزهای خوزستان

معاون امور بازرگانی اداره کل صمت خوزستان با بیان اینکه به‌رغم سختی‌های های موجود، تلاش برای افزایش صادرات از استان ادامه دارد افزود: در سه ماهه نخست امسال ۲ میلیارد دلار از مرزهای استان صادرات کالا انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال روند افزایشی داشته است.

محمدی پور در خصوص راه اندازی بازارچه‌های مرزی در استان بیان کرد: راه اندازی بازارچه‌های مرزی در مناطق شوش، چوئبده، آبادان، شلمچه و ... در دستور کار است.

وی همچنین در خصوص فرآیند تامین کالای اساسی بیان کرد: رسیدگی به عرضه کالاهای مورد نیاز مردم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای دراستان به طور مرتب در حال رصد است و تلاش داریم از توان و ظرفیت‌های این فروشگاه‌هادر عرضه کالاهای کالابرگی نیز استفاده کنیم.

محمدی پور با بیان اینکه اغلب فروشگاه های زنجیره ای استان مشارکتی هستند بیان اظهار کرد: راه اندازی بیشتر این نوع فروشگاه ها که به سامانه فروش کالابرگی متصل هستند نیز در دستور کار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد.

طبق گفته مشاور امور بازرگانی استاندار خوزستان برنامه ریزی‌ها برای تبدیل خوزستان به یک‌ مرکز تجاری بین المللی انجام شده است.

همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری خوزستان قرار است اواخر مهر ماه امسال با حضور سفیر ۱۰‌ کشور در خوزستان برگزار شود.

تاکنون ۵۶ فرصت سرمایه گذاری خوزستان به بازرگانان کشور عراق و چند کشور همسایه استان‌ معرفی شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار