محور توسعه کردستان
تفاهم نامه سنددارکردن بافت‌های ناکارآمد شهری استان کردستان با همکاری مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی کردستان روز سه شنبه با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استاندار کردستان در تهران امضا شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 22 August 2023

به گزارش تابناک کردستان،

تفاهمنامه اجرای سند دار شدن بافت‌های ناکارآمد شهری کردستان با هدف تعیین تکلیف، ساماندهی و تثبیت مالکیت سکونتگاه‌های غیر رسمی واقع در اراضی تحت تملک راه و شهرسازی و در اجرای بند (م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، بر اساس سند همکاری به امضای " حسن بابایی" معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، "اسماعیل زارعی کوشا" استاندار کردستان و "جهانگیر الیاسی" مدیرکل راه و شهرسازی استان، رسید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه این سازمان تمام تلاش خود را در خدمت گذاری به مردم علی الخصوص در مناطق محروم استان ها بکار گرفته است، اظهار کرد: در راستای تحقق مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان کردستان ، از محل اعتبارات ملی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ساختمان اداری واحد ثبتی سروآباد خریداری و آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

حسن بابایی ادامه داد: طی سه ماه آینده پنج هزار سند در مناطق حاشیه ای استان کردستان صادر و به مالکان اهدا می شود همچنین هفت پهنه حاشیه ای و فرسوده سنندج نیز بزودی تعیین تکلیف و مستندسازی می شود.

استاندار کردستان نیز در این نشست ضمن تقدیر از مجموعه سازمان ثبت و مدیرکل استان کردستان گفت: عملکرد مطلوب مجموعه ثبت کردستان در حوزه های مختلف مانند مسکن و دیگر قسمت‌ها رضایتمندی مراجعان و مدیران ارگان‌های استان را به همراه داشته و در بحث حدنگاری، عملکرد استان طی یک سال گذشته جهش خوبی داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان نیز با بیان اینکه در دوران تحول و تعالی سازمان ثبت، بحث حدنگاری از اولویت این سازمان و ادارات کل ثبت بوده است، اظهار کرد: اتمام حدنگاری ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار هکتار اراضی ملی استان کردستان یکی از نتایج درخشان این استان در عمل به تکالیف و ماموریت های محوله در پیشبرد حدنگاری بوده است.

اکبر پیر محمدی با اشاره به اینکه از ۹۰۳ هکتار اراضی زراعی استان ۴۸ درصد به مساحت ۴۳۴ هزار هکتار از این اراضی سنددار شده است، افزود: با تعامل استاندار کردستان از ۵۰ درصد از اراضی استان رفع تداخلات به عمل آمده و از یک‌ هزار و ۶۷۲ پلاکی که مشمول رسیدگی رفع تداخلات هست حدود ۶۰۰ پلاک آن رفع تداخل شده است که سعی بر آن است که تا پایان سال رفع تداخلات استان اتمام یابد.

وی همچنین در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ۴ ماه گذشته در مناطق حاشیه ای و بافتهای فرسوده و دیگر قسمت‌ها ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار