استاندار خوزستان گفت: موانع اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان در جلسه هیئت دولت مطرح شد و دولت قول همکاری داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 21 August 2023

علی‌اکبر حسینی‌محراب شامگاه یکشنبه در گفتگویی رسانه‌ای به تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه هیئت دولت پیرامون برنامه‌ها و پروژه‌های استان پرداخت و گفت: روز یکشنبه توفیق شد در جلسه هیئت دولت حضور پیدا کنیم و گزارشی از وضعیت و پروژه‌های استان در زمینه‌های مختلف را ارائه دهیم.

وی افزود: یکی از موارد مطروحه در رابطه با حوزه کشاورزی و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بود که نزدیک به ۲۵۰ هزار هکتار از آن باقی مانده است و بنا شده است حق السهم دولت از نیشکر به این طرح تخصیص پیدا کند و روند اجرایی در این زمینه در حال پیگیری است که از دولت درخواست کردیم در این زمینه یاری کرده و موانع را از سر راه بردارند که مورد موافقت قرار گرفت.

حسینی‌محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در حوزه کشاورزی مطرح شد طرح زراعت چوب بود؛ مقدار زیادی از زمین‌های این طرح توسط اداره کل منابع طبیعی استان شناسایی شده و بناست جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی و روستاییان از مزایای این طرح استفاده کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همچنین گزارشی در خصوص پروژه‌های آب غدیر، فدک و کوثر ارائه شد. در قالب این پروژه‌ها آب از دز به آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و از کارون ۳ به رامهرمز، ایذه، باغملک، قلعه تل، هفتکل و روستاهای اطراف می‌رسد، همچنین پروژه آب کوثر هندیجان، ماهشهر و شهرک‌های اطراف آن به علاوه رامشیر و امیدیه را در بر می‌گیرد.

حسینی محراب گفت: همچنین در خصوص فاضلاب اهواز و سایر شهرهای استان بحث جدی داشتیم؛ با توجه به اینکه اکثر شهرهای ما فاضلاب ندارند، یک بودجه بزرگی برای این بخش نیاز است.

استاندار خوزستان افزود: موضوع اشتغال نیز در بخش‌های اشتغال خانگی، خوشه‌های صنعتی و صنایع پایین دستی پتروشیمی، نفت، فولاد و نیشکر مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: در زمینه راه‌ها و توجه بیشتر به راه به خصوص جاده‌های منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) و در رابطه با تسهیل تردد زائران اربعین چه مردم ایران و چه اتباع خارجی که مهمان مردم خوب، خونگرم و کریم استان خوزستان هستند صحبت شد و بنا شد این تسهیل را در زمینه مواکب و بین راه افزایش دهیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: خوشبختانه روند تردد زائران در شرایط خوبی است و دولت هم بنا به دستور رئیس جمهور دستگاه‌های مختلف را موظف کرده که به استان ما خدمات رسانی کامل داشته باشند و در مواردی که نیاز به بودجه دارد کمک لازم را تخصیص دهند به ویژه برای حمل و نقل که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود.

وی تصریح کرد: تعداد ۲ هزار اتوبوس از ترکیه برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته شده است که امیدواریم به موقع برسند و مشکلی برای زائران پیش نیاید.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار