رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به پیش ثبت‌نام ۷۷۷ نفر از یزد در انتخابات مجلس، گفت: یزد در رده پنجم کشور به لحاظ تعداد ثبت نام به نسبت تعداد نمایندگان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 16 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علی اکبر عزیزی با تسلیت حادثه تروریستی که در حرم مطهر شاهچراغ رخ داد اظهار داشت: این حادثه و حرکت ددمنشانه گروهک‌های تکفیری را محکوم می‌کنیم.

وی عنوان کرد: جمع کل ثبت نام کنندگان چهار حوزه انتخابیه استان یزد 777 نفر بوده که 121 نفر خانم و 656 نفر آقا هستند که به لحاظ درصدی 16 درصد را خانم‌ها و 84 درصد را آقایان تشکیل داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: مدرک 133 نفر از ثبت نام کنندگان را دکتری و مابقی زیر دکتری تشکیل می‌دهد و مشمولان ماده 29 که باید استعفا دهند هم 10 نفر بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: رده سنی 35 تا 40 سال با 203 نفر، بیشترین ثبت نام را در انتخابات داشته که 26 درصد کل ثبت نام کنندگان را شامل می‌شود.

وی از افزایش 204 درصدی ثبت نام در انتخابات عنوان کرد اظهار داشت: 409 نفر در حوزه انتخابیه یزد، زارچ و اشکذر، 121 نفر در حوزه انتخابیه میبد و تفت، 153 نفر در حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، مروست، خاتم، بافق و بهاباد و 94 نفر هم در حوزه انتخابیه اردکان ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تصریح کرد: استان یزد با این تعداد ثبت نام به نسبت تعداد کرسی‌هایی که در مجلس دارد در رده پنجم کشور قرار گرفته است.

عزیزی درباره بررسی صلاحیت‌ها گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان از زمانی آغاز می‌شود که ثبت نام قطعی آغاز شود که 27 مهرماه تا سوم آبان ماه است و پس از آن بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌شود و در این دوره فقط مدارک متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

با توجه به پایان زمان پیش ثبت نام انتخابات در ساعت 18 روز 22 مردادماه و ثبت نام تعدادی از افراد در لحظات پایانی، تعداد آمار افرادی که پیش ثبت نام خود را قطعی کرده و جمع بندی لازم در ارتباط با آنها صورت پذیرفته بود، 727 نفر اعلام گردید که امکان افزایش آن به دلیل ثبت ‌نام‌های لحظه آخری وجود داشت و در نهایت این آمار از سوی رئیس ستاد انتخابات استان یزد 777 نفر اعلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار