رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه ۷۲۷ نفر از استان یزد در انتخابات پیش ثبت نام کردند، از افزایش ۲۰۴ درصدی ثبت نام نسبت به دوره قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 15 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علی اکبر عزیزی با اشاره به پایان مهلت پیش ثبت نام انتخابات اظهار داشت: از ساعت 18 روز یکشنبه بحث پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

وی ادامه داد: در مجموع 727 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه پیش ثبت نام خود را نهایی کردند که از این تعداد 616 نفر آقا و 111 نفر خانم هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در ارتباط با مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان خاطرنشان کرد: 129 نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک دکتری و مابقی آنها مدرک پایین تر از دکتری داشتند.

عزیزی افزود: 10 نفر از ثبت نام کنندگان مشمول ماده 29 بودند و در زمان مقرر از پست خود استعفا داده و در این مرحله ثبت نام خود را انجام دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: در این دوره از شهرستان و حوزه انتخابیه اردکان 87 نفر، حوزه انتخابیه تفت و میبد 117 نفر، حوزه انتخابیه شش شهرستان شامل ابرکوه، مروست، خاتم، مهریز، بافق و بهاباد در مجموع 144 نفر و در حوزه انتخابیه شهرستان یزد، اشکذر و زارچ هم 379 نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

وی از افزایش 204 درصدی ثبت نام در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به سال 1398 خبر داد و بیان کرد: این تعداد ثبت نام نسبت به ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در استان یزد بالاترین آمار به حساب می‌آید.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: در این دوره انتخابات صرفا مدارک افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد و بررسی صلاحیت‌ها پس از ثبت نام نهایی صورت می‌گیرد که از 27 مهر آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار