رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: در مجموع ۴۵۹ نفر برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 14 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، احمد ریواده، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران آمار نهایی پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان را اعلام کرد.

وی بیان کرد: در مجموع ۴۵۹ نفر برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان سمنان پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به ثبت متقاضیان برحسب حوزه انتخابیه گفت: در مجموع ۱۵۱ نفر در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، ۱۴۴ نفر در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، ۸۱ نفر در حوزه انتخابیه دامغان و ۸۳ نفر در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان ثبت‌نام کردند.

ریواده اضافه کرد: ۶۲ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان معادل ۱۴ درصد را بانوان و ۳۹۷ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان معادل ۸۶ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به روزشمار پیش ثبت‌نام گفت: در روز نخست ۴۷ نفر، روز دوم ۳۷ نفر، روز سوم ۵۵ نفر، روز چهارم ۴۰ نفر، روز پنجم ۴۰ نفر، روز ششم ۹۰ نفر، روز هفتم ۱۵۰ نفر به‌عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به مدرک تحصیلی متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس در این استان اظهار کرد: ۵۰ نفر از متقاضیان دارای مدرک کارشناسی و زیر کارشناسی، ۳۱۵ نفر دارای مدرک کارشناسی‌ارشد، ۷۹ نفر دارای مدرک دکتری و ۱۵ نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

ریواده با اشاره به شرایط سنی متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس در استان سمنان عنوان کرد: ۵۹ نفر از متقاضیان در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۹۶ نفر در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۹۵ نفر در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۶۷ نفر در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۵۸ نفر در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال، ۴۵ نفر در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، ۲۷ نفر در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال، ۹ نفر در رده سنی ۶۶ تا ۷۰ سال و سه نفر در رده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال هستند.

وی با بیان اینکه از تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان ۹۴ نفر دارای سوابق ایثارگری هستند، خاطرنشان کرد: هشت نفر از ثبت‌نام‌کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان نیز مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات (استعفا) بوده‌اند.

برچسب ها: سمنان ، مجلس ، انتخابات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار