مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: ارتباطات سیار ( شبکه همراه) در پنج منطقه خوزستان با نصب سایت‌های جدید ارتقاء و توسعه یافت.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 14 August 2023

رحیم فلاح زاده امروز با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات سیار از برنامه‌های در دستور کار این دستگاه است بیان کرد: یکی از مناطق اهواز که توسعه ارتباطات سیار انجام شد منطقه کیانشهر اهواز است.

به گفته وی، با راه اندازی دکل و سایت پرسرعت جدید، شبکه همراه در این منطقه توسعه و تقویت شد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با بیان اینکه این اقدام در راستا پروژه فاز هشت توسعه شبکه تلفن همراه انجام شده است افزود: با وارد مدار شدن این سایت پرسرعت شهری ، کانال‌های ترافیکی شبکه افزایش یافت که با رفع نقاط کور در محدوده این سایت، باعث تقویت شبکه و پایداری ارتباطات سیار شده است .

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: این سایت پرسرعت یکصد و شصتمین سایت از برنامه فاز هشت توسعه و پنجاهمین سایت از برنامه فاز هشت پلاس از پروژه‌های توسعه ارتباطات سیار در خوزستان است.

فلاح زاده ادامه داد: همچنین با بیان اینکه به منظور گسترش و افزایش پوشش شبکه‌ای به منظور بهره مندی مشترکان اهوازی از خدمات مطلوب و افزایش پوشش آنتن دهی برای رفع برخی نقاط کور، سایت پرسرعت همراه اول با تکنولوژی های نسل دو، سه، چهار و ۴.۵ در منطقه شهرک دانشگاه اهواز نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: پروژه‌های توسعه شبکه‌های ارتباطی تلفن ثابت، همراه، دیتا و به ویژه "پروژه ملی نجما" (نهضت جهادی فیبر نوری تا منازل و کسب و کارها) از برنامه‌های با اولویت مخابرات است.

فلاح زاده با اشاره به پروژه دیگری که در اهواز انجام شده افزود: سایت پرسرعت همراه اول با تکنولوژی‌های نسل دو، سه، چهار و ۴.۵ در کوی رمضان اهواز نصب و راه اندازی شد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان در ادامه افزود: پس از طراحی، تملک مکان و تامین تجهیزات و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی لازم، سایت پرسرعت جدید در منطقه پادادشهر اهواز نصب شده است.

فلاح زاده ادامه داد: این سایت پرسرعت جدید، یکصد و پنچاه و پنجمین سایت از پروژه فاز هشت توسعه در خوزستان است.

توسعه و تقویت ارتباطات سیار در شهرستان شوشتر

فلاح زاده بیان کرد: شبکه ارتباطی همراه اول با نصب و راه اندازی دکل و سایت پرسرعت جدید در شهرستان شوشتر توسعه و تقویت شد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به افزایش پوشش آنتن دهی در این شهرستان برای رفع برخی نقاط کور اظهار کرد: این سایت پرسرعت همراه اول با تکنولوژی‌های نسل دو، سه، چهار در شهرستان شوشتر نصب شده است.

توسعه شبکه اینترنت در شهرستان دزفول

فلاح زاده افزود: سایت سیار نسل سه در این شهرستان نصب شده است که این سایت خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای روستاها اطراف این شهرستان نیز تسهیل می‌کند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی از اهداف اجرای پروژه ارتقای شبکه ارتباطی همراه به ویژه در مناطق روستایی خوزستان است.

راه اندازی سایت جدید تلفن همراه در گتوند

وی گفت: سایت پرسرعت جدیدی با تکنولوژی نسل دو، سه و چهار در شهرستان گتوند نصب و راه اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان بیان کرد: توسعه و پوشش شبکه سیار (همراه) و اینترنت به ویژه در نقاط دورافتاده استان برای رعایت عدالت ارتباطی در دستور کار این دستگاه است.

تقویت پوشش شبکه‌ای ارتباطات سیار در آزاد راه اندیمشک - پل زال

فلاح زاده افزود: یکی از مناطقی که ضروری است دسترسی به شبکه ارتباطات در آن تقویت شود مسیرها و جاده‌های استان است، دسترسی به اینترنت و شبکه همراه در جاده‌ها به ویژه در زمان وقوع حادثه و امدادرسانی نقش بسیار مهمی دارد.

وی گفت: خوزستان یکی از استان‌های ترازیتی کشور است که نیاز به پوشش شبکه گسترده‌ای در جاده‌ها و مسیرهای تردد بین شهری دارد.

فلاح زاده افزود: با نصب و راه اندازی سایت تلفن همراه، ارتباطات سیار در آزادراه محور اندیمشک - پل زال تقویت شد و پوشش شبکه‌ای آن نیز افزایش یافت.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: با نصب و راه اندازی این سایت پایداری شبکه و پوشش شبکه‌ای ارتباطی همراه اول در این آزاد راه طولانی و مهم فراهم شده است.

طبق اعلام مخابرات خوزستان در قالب توسعه شبکه فیبر نوری به عنوان زیرساخت توسعه شبکه همراه ، تعداد مشتریان فعال سرویس fttx ( فیبر نوری) از سه هزار و ۵٠٠ مشترک فعلی به ٢٢ هزار مشترک تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

تا کنون هشت هزارو ٢٣٢ کیلومتر فیبر نوری در استان ایجاد شده که پنج هزار و ۴١۶ کیلومتر فیبرنوری در قالب درون شهری و بین شهری، یکهزارو ٢٨٧ کیلومتر در قالب فیبر مراکز و سایتهای همراه روستایی و یک هزار و ۵٢٩ کیلومتر در قالب فیبر مشترک تعریف شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار