رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح روند اجرای طرح بورسیه صنعتی پرداخت.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 11 August 2023

به گزارش تابناک قزوین، علی رجب پور پر نشست خبری که صبح امروز در خصوص طرح بورسیه صنعتی دانشجویان صبح امروز در سالن جلسات حوزه هنری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در این طرح ملی، دانشجویان از لحاظ علمی رصد می‌شوند و در حال حاضر رتبه‌های زیر ۲ هزار و ۱٠ درصد رتبه‌های برتر دانشگاه‌های استان مشمول این طرح ملی هستند.

وی بیان کرد: طرح ملی بورسیه صنعتی دانشجو، امسال به طور آزمایشی در کل کشور اجرا می‌شود. پس از اجرای این طرح برای اولین بار در استان یزد، بنیاد نخبگان تصمیم گرفت این طرح را در کشور ایجاد کند و امسال ۱۴۰۰ ظرفیت در کل کشور در وزارت علوم تایید و به صورت رسمی در دفترچه کنکور درج خواهد شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: اقبالی که امروز نسبت به دانشگاه فرهنگیان وجود دارد یکی از دلایل آن امنیت شغلی است و همین موضوع یکی از شباهت‌های طرح بورسیه صنعتی و دانشگاه فرهنگیان است. امسال با کمک بنیاد نخبگان و همکاری وزارت فناوری و وزارت صمت، طرح ملی بورسیه صنعت در دفترچه کنکور ثبت شد.

رجب پور اظهار کرد: در استان قزوین دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا در این طرح خوش درخشید و از صد نفر کد رشته که به استان قزوین اختصاص یافت ۸۶ کد رشته به بویین زهرا تعلق گرفت و ۱۵ کد رشته نیز به دانشگاه امام خمینی (ره) رسید و امیدواریم سال آینده این ظرفیت را بتوانیم افزایش دهیم.

این مسوول عنوان کرد: امیدواریم صنعت از خروجی این طرح بهره‌مند شود. در این طرح ملی، صنعت تعهد دارد که حقوق این دانشجویان را پرداخت و دانشجو نیز متعهد است به ازای تعداد سال‌هایی که از این طرح بهره‌مند شده به همان صنعت خدمت کند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم رتبه‌های برتر کنکور را به سمت این کد رشته‌ها سوق دهیم. این طرح در حال حاضر برای کسانی است که رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ داشته باشند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین یادآور شد: معتقدیم اگر این طرح به خوبی اجرا شود بخش زیادی از مشکل اشتغال دانش آموختگان حل خواهد شد.

رجب پور با اشاره به پذیرش دانشجویان بومی در این طرح ملی اضافه کرد: دانشجویان بومی استان‌های البرز و قزوین می‌توانند در این انتخاب رشته شرکت کنند و اولویت برخی رشته‌ها ویژه ساکنین شهرستان بویین زهراست. کسانی که کد رشته‌ها را انتخاب می‌کنند علاوه بر اینکه در کنکور حائز رتبه شدند، طی مصاحبه‌ای با حضور نمایندگان صنعت و دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

وی بیان کرد: واحد‌های درسی این دانشجویان طوری ایجاد شده که بتوانند در محیط همان صنعت حضور یابند و دانشجویان از نظر بیمه حوادث در طول دوران تحصیلی بیمه هستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین در پایان گفت: از ۱۰۰ نفر سهمیه استان قزوین، طبق اعلام نیازی که بخش صنعت داشته، ۲۰ نفر نیروی خانم و ۸۰ نفر نیروی آقا هستند.
منبع/فارس

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار