قراردادی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح فاضلاب شادگان با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک سپه به امضا رسید.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 05 August 2023

محمدرضا کرمی‌نژاد روز شنبه در مراسم انعقاد قرارداد طرح فاصلاب شادگان میان شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک سپه بیان کرد: دولت سیزدهم از همان روز اول، اهتمام ویژه‌ای به استان خوزستان به ویژه بخش آب و فاضلاب داشته به گونه‌ای که امروز یکی دیگر از گام‌های مهم زیرساختی برای تکمیل فاضلاب شادگان وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه اختیارات کافی به آبفا داده شد تا از تمام ظرفیت‌های استان مثل تملک دارایی‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی ارگان ها در جهت رفع مشکلات فاضلاب نقاط مختلف استان استفاده شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان به طرح‌های فاضلاب شهرهای استان با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به لحاظ استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تاکنون تکمیل طرح فاضلاب شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان در مرحله اجرا قرار گرفته و هفته آینده فاضلاب مسجدسلیمان را در دستور کار داریم.

کرمی نژاد گفت: روند اجرایی شبکه فاضلاب شهر خرمشهر از ابتدای دولت سیزدهم با سرعت خوبی در حال انجام است و اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبارات لازم، شبکه فاضلاب این شهرستان تکمیل می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شادگان کار شده است همچنین ۱۵ ایستگاه پمپاژ ساخته شده و یک تصفیه‌خانه را وارد مدار کردیم که پساب آن در صنعت فولاد قابل استفاده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: ۶۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهرستان به همراه ساخت سه ایستگاه پمپاژ شهید منتظری، صوفی‌آباد و مصیب باقی مانده که با تزریق اعتبار لازم، تکمیل خواهد شد.

وی به تکمیل شبکه فاضلاب شادگان تا آخر امسال اشاره کرد و افزود: تا پایان سال آینده نیز بازسازی ۱۵ ایستگاه‌ پمپاژ انجام و پروژه فاضلاب شادگان به عنوان اولین شهر استان به صورت کامل عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است آب و فاضلاب خوزستان در سال گذشته، ۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال جذب اعتبار داشته است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار