استاندار خوزستان با تاکید بر خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسنی از ورودی‌های استان تا گذرگاه‌های اربعین گفت:با توجه به گرمای شدید هوا، موارد مرتبط با حوزه سلامت زائران باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 03 August 2023

علی‌اکبر حسینی‌محراب پنجشنبه در گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی مستقر در شلمچه اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده تعدادی کولر با قیمت مناسب در اختیار مواکب اربعین حسینی مستقر در مرزهای شلمچه و چذابه قرار داده خواهد شد.

وی افزود: چند سالن سرد با هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و آبادان در گذرگاه‌های اربعین نصب و به اندازه کافی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس نیز مستقر می‌شود.

حسینی‌محراب به احداث ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در نزدیکی گذرگاه‌های اربعین حسینی در خوزستان اشاره کرد و بیان داشت:در صورت نیاز تعدادی چشمه سرویس بهداشتی و حمام سیار نیز در مسیر حرکت زائران نصب خواهد شد.

وی افزود:با هماهنگی با وزارت کشور عراق اتباع خارجی که دفترچه پناهندگی دارند از مرز شلمچه و اتباع خارجی سایر کشورها از مرز چذابه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از گذرگاه‌های استان خوزستان عبور خواهند کرد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار