مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بر مبنای میزان اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد، تعهد اشتغال استان خوزستان در سال جاری تاکنون ۱۸.۶ درصد محقق شده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 26 July 2023

اصغر رشنودی روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی خوزستان با ۹۷ درصد، بیشترین میزان شغل را در سال جاری محقق کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید تا آخر تیرماه، یک سوم تعهد اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت می کردند گفت: به رغم گذشت مهلت تعیین شده، اما انتظار داریم که دستگاه های مربوطه در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: لازم است ساز و کار اشتغال و فرآیند جذب نیرو در دستگاه های اجرایی، مشخص شود.

وی افزود: متوسط ایجاد اشتغال در دستگاه‌های اجرایی استان ۱۸ درصد است البته این میزان در برخی از دستگاه‌ها تا ۹۷ درصد پیشرفت داشته و در یکی، ۲ دستگاه صفر است.

رشنودی گفت: شهرستان کارون به لحاظ میزان اشتغال ثبت شده در سامانه رصد در رتبه اول قرار داشته همچنین شهرستان دزپارت در مکان آخر جدول است.

در ادامه نماینده مردم ماهشهر، بندر امام (ره)، امیدیه و هندیجان نقش اقتصاد دریا محور را در اشتغالزایی خوزستان موثر دانست و گفت: این استان از ظرفیت لازم برای فعالیت در زمینه اقتصاد دریا برخوردار است.

حبیب آقاجری یکی از مشکلات اساسی و مهم مردم خوزستان را موضوع اشتغال دانست و ادامه داد: وضعیت موجود در زمینه نرخ بیکاری در حالی است که خوزستان از ظرفیت های بالایی در حوزه صنایع دارد. اگر فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اجرایی شود بیش از ۲۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

آقاجری گفت: در استان خوزستان بیش از ۳۰۰ کیلومتر ساحل دریا وجود دارد لذا می‌توان در زمینه اقتصاد دریا محور فعالیت چشمگیری داشته باشیم.

وی افزود: در خوزستان زمین، آب و خاک به اندازه کافی وجود دارد و با یک برنامه‌ریزی خوب و مدیریت جهادی، می‌توان از ظرفیت‌های موجود استان در زمینه اشتغالزایی استفاده کرد.

گفتنی است میزان تعهد اشتغال استان خوزستان در سال جاری، ۶۳ هزار شغل است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار