نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر توجه دستگاه‌های اجرایی استان و تسهیل شرایط ازدواج و فرزندآوری گفت: از این دو مساله نباید به سادگی عبور کرد بلکه با فرهنگ‌سازی باید آن را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کرد.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ 23 July 2023

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در هشتاد و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان جمعیت را یکی از مولفه‌های قدرت برشمرد و اظهار کرد: همه با هم باید زمینه‌های رشد جمعیت را فراهم آوریم.

وی شورای فرهنگ عمومی را یک از نهادهای مهم و تصمیم‌ساز عنوان کرد که مصوبات آن لازم الاجرا هستند و افزود: اقدامات دستگاه‌های اجرایی در زمینه فرزندآوری و ازدواج باید در راستای هم باشد و در این زمینه دستگاه‌ها علاوه بر پرهیز از کارهای جزیره‌ای با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند تا مصوبات جلسه عملیاتی شود.

به گفته موسوی‌فرد فرهنگ‌سازی در جامعه می‌تواند رویکرد یا دیدگاه‌های اشتباهی که در گذشته نسبت به مساله فرزندآوری وجود داشته است را تغییر دهد و نگاه جدیدی را در مردم ایجاد کند از این رو ضرورت دارد که راهکارهای فرهنگ‌سازی در این زمینه از سوی نهادهای متولی و نخبگان ارایه شود.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های استان به منظور فرهنگ سازی در زمینه ازدواج جوانان، تشکیل خانواده و فرزندآوری تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان با اشاره به برخورد با سقط جنین گفت: دستگاه‌های متولی باید در این زمینه به صورت جدی ورود کنند و با این مورد برخورد کنند.

در ادامه این نشست دستگاه‌های مختلف اعم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، معاونت فرهنگی شهرداری اهواز، سپاه، بانک، صدا و سیمای استان خوزستان، سازمان برنامه ریزی و... نیز اقدامات انجام شده و پیشنهادات و راهکارهای خود را اعلام کردند و پیرامون آن بحث و گفت‌وگو شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار