مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال با هماهنگی که بین ستاد اربعین این سازمان، ستاد عتبات و ستاد مواکب انجام شده، مواکب اربعین در محدوده مرز شلمچه توسعه پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 13 July 2023

علی زارعی پنجشنبه در گردهمایی بین المللی مردمی مواکب داران شهرستان های آبادان، خرمشهر و استان بصره اظهار کرد: این توفیق بزرگی است که به‌عنوان خادمین اهل بیت(ع) نصیب همه ما شده و باید آن را غنیمت بشماریم.

وی تجمع عظیم اربعین را نماد قدرت شیعه و استمرار قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: راهپیمایی اربعین یک حرکت خودجوش و پرشور است که چشم همه دنیا را به خود معطوف کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در جهانی که جبهه استکبار و دین ستیز سعی در حذف نمادهای اسلامی و تشیع دارد، این حرکت بزرگ یک تبلیغ وسیع برای ایستادگی در برابر ظلم و حاکمیت کفار است که به فضل الهی هر سال پرشکوه تر برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه وظیفه همه ما است که در راستای گسترش فرهنگ حسینی و عاشورا تلاش کنیم افزود: امسال نیز وظیفه خود می‌دانیم همانند سال‌های قبل بتوانیم خدمتگزار زوار امام حسین(ع) باشیم و از تمامی امکانات و توانمندی‌های موجودمان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین استفاده کنیم.

زارعی اظهار کرد: تاکنون کمیته‌های چندگانه ستاد اربعین منطقه آزاد اروند با همکاری ستاد عتبات و ستاد مواکب مردمی در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی اقدامات خوبی در شلمچه و مسیر حرکت زوار انجام داده‌اند.

وی افزود: امسال با هماهنگی که بین ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند، ستاد عتبات و ستاد مواکب ایجاد شده، مواکب جدید توسعه پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: افراد متقاضی که توانمندی احداث موکب دارند با هماهنگی و معرفی ستاد عتبات و مواکب می توانند اقدام به این مهم کرده تا با توسعه هر چه بیشتر خدمات رسانی بتوانیم سال‌های آینده نیز، راهپیمایی های هرچه باشکوه تری را در ایام اربعین حسینی برگزار کنیم.

رییس ستاد توسعه و بازسازی استان خوزستان و کمیته اسکان زائران اربعین نیز در این همایش گفت: حرکت عظیم مردی در ایام اربعین حسینی و در پاسداشت نهضت کربلا بزرگترین همایش مردمی و در راستای ابراز ارادت به سید و سالار شهیدان است.

حجت الاسلام سید محمود موسوی با بیان اینکه برای تبلیغ دین باید سختی‌ها را همچون ائمه(ع) تحمل کرد افزود: امروز به برکت حرکت امام راحل و خون شهیدان و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب ، نظام اسلامی با قدرت و قوت به پیش می‌رود و اوقاف هم که جزئی از تشکیلات نظام و اهل بیت(ع) است باید به سهم خود در راستای تبلیغ دین و معارف قرآنی و ترویج سیره معصومین تلاش کرد.

وی اظهار کرد: اربعین حسینی نوعی اعلام پیروزی نهضت حسینی بود و شیعیان نیز هر سال با پای پیاده به زیارت حضرت اباعبدا... الحسین (ع) میرفتند که در سال‌های اخیر این حرکت به یک جریان بزرگ جهانی شیعه تبدیل شده است.

در پایان این همایش از ۱۵ موکب دار اربعین حسینی تجلیل شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار