مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به مناسبت دهه ولایت و امامت، دومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر (نماز) به میزبانی شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 01 July 2023

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج پیش از ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونت فرهنگی و قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، جشنواره ملی شعر و داستان «ذکر» را با هدف ترویج بیش از پیش فریضه نماز و اهمیت ذکر و دعا پنجشنبه (۲۲ تیر ماه سال‌جاری) ساعت ۲۱ شب در دارالمومنین شوشتر برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های شعر و داستانک (حداکثر ۱۵۰ کلمه) برگزار می‌شود، عنوان کرد: موضوعات این جشنواره شامل نماز، مسجد و محراب، آیه ۵۲ سوره حاقه و ذکر و دعا است و در آئین اختتامیه از هشت برگزیده در موضوعات یاد شده تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: از زمان انتشار فراخوان در سراسر کشور از بیش از ۲۶ استان کشور، ۳۰۰ اثر از ۱۶۰ شاعر و نویسنده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری، هشت اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در تالار فرهنگ شوشتر با حضور شاعران و نویسندگان برگزیده کشور، مردم و مسئولان برگزار خواهد شد، افزود: شعر خوانی، سخنرانی، تجلیل از شاعران برگزیده، پیشکسوتان و اهالی قلم، تقدیر از فعالان عرصه‌ی نماز، ابتهال، رونمایی از کتاب، اجرای زنده هنرمندان خطاط و نقاش با موضوع نماز و ذکر، نماهنگ زنده قرآنی و نمایش کوتاه آئینی و دینی و… از جمله برنامه‌هایی ست که قرار است در این رویداد ادبی و ارزشی اجرا شود.

حجت الاسلام کلاه کج گفت: مراسم رونمایی از پوستر اصلی دومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر در روزهای نزدیک به برگزاری جشنواره (که متعاقباً اعلام خواهد شد) در اهواز برگزار می‌شود.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار