استاندار خوزستان با ابراز نارضایتی از وضعیت مسکن ملی استان گفت: انتظار داریم که موانع کار برطرف و طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان با سرعت بیشتری دنبال شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 23 June 2023

سیدعلی اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون اراده کافی برای اجرای پروژه مسکن مهر در استان وجود نداشته و کارها به کندی پیش می رفت اما اکنون دیگر هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیریم و کارهای زیربنایی باید به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر شادگان به یک مخروبه تبدیل شده است افزود: بحث جابه‌جایی پنج هزار واحد در مسجدسلیمان و ساخت پنج هزار واحد در بندر امام از دیگر مواردی است که باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

استاندار خوزستان گفت: احداث مدرسه، مسجد، پاسگاه و درمانگاه در مساکن مهر و شهرهای جدید بسیار مهم بوده و باید در اولویت قرار گیرد.

وی به بی اعتمادی مردم نسبت به طرح نهصت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: بازخورد مسکن مهر در خوزستان اصلا خوب نبود و همین موضوع باعث عدم استقبال مردم از طرح نهضت ملی مسکن و بی‌اعتمادی آنها شده است از طرفی توان پرداخت قسط‌های بانکی را ندارند.

حسینی محراب با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نیروهای مسلح گفت: اگر زمین لازم در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد، به خوبی می توانند به این حرکت کمک کنند.

وی افزود: بحث ریل باس و راه آهن برای شهر رامین و شیرین شهر، باید در دستور کار وزارت راه باشد تا به نوعی مشکل حمل و نقل این مناطق برطرف شود؛ اگر این اقدام انجام شود بخش وسیعی از مشکلات ۲ شهر حل خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: جانمایی شهر رامین و شیرین شهر از همان اول خوب صورت نگرفته به همین دلیل چندان مورد توجه قرار نگرفتند لذا باید کاری کنیم که این ۲ شهر بهترین مکان‌های توریستی و گردشگری اهواز باشند.

وی بزرگترین مشکل شهرهای رامین و شیرین شهر را موضوع حمل و نقل عنوان کرد و افزود: در صورتی که این مشکل حل شود، بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرند.

حسینی محراب در ادامه با اشاره به اهمیت اقتصاد دریا محور و توجه مسئولان استان به این موضوع گفت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی، باید توجه بیشتری به شهرهای ساحلی استان شود و اقتصاد دریا محور مدنظر باشد.

وی افزود: وظیفه اصلی شورای مسکن استان، بحث نهضت ملی مسکن است و باید با تمام توان نسبت به ساخت ۲۸۸ هزار واحد مسکونی تلاش کنیم تا جزو سه استان برتر کشور شویم. لازم است مباحث مربوط به تهیه زمین، ساخت و ساز و تسهیلات بانکی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار خوزستان گفت: بانک‌های استان علاوه بر بحث مسکن باید در زمینه اشتغال نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند. مردم برای ما بسیار مهم هستند و نباید برای دریافت تسهیلات به زحمت بیافتند.

وی افزود: از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دیگر ارگان های استان می خواهم در بحث زمین، نهایت همکاری را با مسکن و شهرسازی داشته باشند و زمین‌های بلااستفاده خود را در اختیار نهضت ملی مسکن قرار دهند. مسکن و شهرسازی استان نیز باید ظرف ۴۵ روز، زمین‌های مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن را شناسایی کند.

حسینی محراب گفت: پروژه‌های مسکن ملی استان نباید زمانبر باشد بلکه باید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تولید مصالح ساختمانی درون استان، زمان احداث واحدهای مسکونی را کوتاه‌تر کنیم تا مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار