مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: خیران خراسانی رتبه اول را در کشور در زمینه مدرسه‌سازی دارند.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 13 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی بهمن هاشمی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خیران خراسانی رتبه اول را در امر مدرسه‌سازی دارند و در سال جاری 80 میلیارد تومان را در این زمینه تعهد کرده‌اند که این رقم تا اردیبهشت ماه سال 95 محقق خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های مدرسه‌سازی که اخیرا خیران تقبل کرده‌اند، اظهار کرد: خیران علی‌رغم رکود اقتصادی به خوبی در امر مدرسه‌سازی وارد می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی تصریح کرد: اینکه خود خیران برای انجام کار به ما مراجعه می‌کنند نشان‌دهنده فرهنگ ایرانی در امر مشارکت است؛ نکته جالب این است که اگر به 90 درصد خیران گفته شود در پروژه‌هایی به جز مدرسه‌سازی وارد شوند، آنان قبول نمی‌کنند زیرا عقیده دارند نتیجه‌ی ایجاد زیرساخت‌ها، آرامش و امنیت اجتماعی است.

وی گفت: امیدواریم با اعتبارات و مشارکت خیران روند خوبی را برای ایمنی مدارس در زیرساخت‌های آموزش و پرورش شاهد باشیم.

هاشمی‌نسب با بیان اینکه سازمان ملل اعلام کرده است که ایران در موضوع مدارس الگو و پیشتاز برای سایر کشورها است، اظهار کرد: تجهیزات سرمایشی و گرمایشی از مصادیق ایمنی در مدارس بوده که در این راستا جمع‌آوری بخاری‌‌های خطرآفرین از نکات قوت دولت است.

وی تصریح کرد: مشکلاتی در خصوص مدارس وجود دارد، اما اموری نیز در این زمینه صورت گرفته و رسانه‌ها باید آن نکات قوت را بازگو کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر اعتبار تجهیزات گرمایشی 42 میلیارد تومان بوده و این مبلغ در حال افزایش است، افزود: اگر اعتبارات تامین شود، سعی می‌‌کنیم مشکلات را با قید فوریت حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه 43 میلیارد تومان اعتبار جهت تخریب و بازسازی مدارس در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در سال جاری 124 مدرسه جدید با 805 کلاس درس به مدارس استان اضافه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدارس خشتی و گلی به دلیل مهاجرت افراد از مناطق مختلف به حاشیه شهر همیشه ممکن است به وجود بیاید، ادامه داد: یک میلیارد و 350 میلیون تومان در خصوص تخریب و بازسازی مدارس خشتی و گلی که در حاشیه شهر و مناطق روستایی استان هستند تامین اعتبار شده که سعی می‌شود امسال آن‌ها را جمع‌آوری کنیم تا برای مهر ماه سال آینده به نحو بهتری به ثمر برسد.

هاشمی‌نسب با تاکید بر اینکه باید برای سکونت در مشهد ساماندهی انجام شود، اضافه کرد: افراد مهاجرعموما شبانه ساخت و سازی را انجام داده‌اند و در حاشیه شهر مشهد ساکن شده‌اند بنابراین باید برای سکونت آنان برنامه داشته باشیم و این امر را ساماندهی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار