استاندار خوزستان در کارگروه فرهنگی اجتماعی، سلامت، بانوان و خانواده استان بر ضدعفونی و آهک‌پاشی جوی‌های رو باز، سامان‌دهی و مدیریت پسماند و جمع‌آوری ذبح غیرمجاز دام در راستای صیانت از سلامت عمومی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 21 June 2023

علی اکبر حسینی محراب در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان خوزستان  گفت: دستگاه‌های مسئول از جمله علوم پزشکی، محیط زیست، آبفا، شهرداری و دامپزشکی نسبت به سامان‌دهی پسماند، ذبح غیرمجاز دام و سایر معضلاتی که سلامت عمومی را تهدید می‌کنند اقدامات جدی انجام دهند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، وی افزود: گام اول در این خصوص اقناع و فرهنگ‌سازی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها است و در مراحل بعدی در صورتی که در مواردی اصرار بر تخلف وجود داشته باشد، به اهرم‌های قانونی برای صیانت از سلامت شهروندان توسل شود.

حسینی محراب در خصوص معضل دریاچه فاضلاب شیبان تاکید کرد: سامان‌دهی دریاچه فاضلاب شیبان از طریق ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب و تبدیل آن به یک مرکز تفریحی در دستور کار باشد.

استاندار خوزستان در مورد فرسودگی شبکه آب در برخی نقاط گفت: نقاطی که در شبکه آب شهری دچار فرسودگی و شکستگی است بررسی شود و سازمان برنامه و بودجه و آبفا تامین اعتبار کنند تا این مشکل رفع و از آلودگی آب و بروز بیماری‌های مرتبط پیشگیری شود.

حسینی محراب ادامه داد: برای مقابله با تب کریمه کنگو و دیگر بیماری‌های فصلی در مناطقی که نیاز است ضد عفونی شود به گونه‌ای که هدف‌گذاری به این صورت باشد که حتی یک مورد هم ابتلا به این بیماری‌ها نداشته باشیم.

راه‌اندازی شهرک سلامت، سامان‌دهی جمع‌آوری زباله و مدیریت پسماند، شناسایی نقاط آلوده و ضد عفونی و آهک‌پاشی جوهای روباز و سامان‌دهی دست‌فروشان و ایجاد جمعه بازارها با رعایت اصول بهداشتی از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار