امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: حماسه جهاد عشایر عرب خوزستان بهترین بستر برای بروز هنر است که می توان با تولید فیلم، این اتفاق بزرگ را به نسل جدید منتقل کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 18 June 2023

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در حاشیه نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان ضمن تسلیت ایام شهادت امام جواد (ع) اظهارکرد: این نمایشگاه باید در سال‌های قبل اتفاق می‌افتاد و معتقدم هنوز نتوانسته‌ایم، آنگونه که باید دستاوردهای عشایر عرب خوزستان را که در چند قرن قبل حماسه آفریدند به نسل جدید بیان کنیم.

وی افزود: آن روز که استعمار و استکبار به ایران اسلامی هجوم آورد، عشایر عرب خوزستان جزو اولین کسانی بودند که به فرمان جهاد مراجع پاسخ مثبت دادند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: عشایر عرب خوزستان افتخار ایران اسلامی بوده و باید حماسه جهاد عشایر عرب بیش از این به تصویر کشیده شود.

وی افزود: آن روز استکبار آمده بود که خوزستان را از ایران جدا کند اما قوم عرب ما، مانع از این کار شدند لذا به آنها افتخار می‌کنیم.

موسوی فرد گفت: در جریان جهاد عشایر عرب خوزستان حدود ۷۰۰ نفر از عشایر شجاع عرب خوزستان به شهادت رسیدند و انگلیسی‌های استعمارگر طعم تلخ شکست را چشیدند.

وی به حضور زنان در واقعه جهاد عشایر عرب خوزستان و افتخارآفرینی آنان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه باید به صورت دائمی در استان برگزار و در ایام حضور کاروان‌های راهیان نور این حماسه بزرگ به تصویر کشیده شود.

گفتنی است در نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان، ۱۰۰ تابلو مستند از مبارزات و جهاد عشایر عرب خوزستان علیه متجاوزان انگلیسی در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی مطابق با ۱۹۱۴ میلادی به همراه چند ماکت از وضعیت جغرافیایی این نبرد قهرمانانه در غرب خوزستان و در منطقه دشت آزادگان به نمایش درآمده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار