کد خبر: ۱۱۰۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 16 May 2023

اختصاصی هما خوزستان 
افشار پرویزی بابادی 

میراث فرهنگی و موزه ها یادگاران ادوار گذشته و هویت تاریخی ملت و هستند که برای نسل های آینده به یادگار مانده اند حفظ و حراست نگهداری از آنها از مقوله های مهمی است که نه تنها در سطح کشوری بلکه در سطح بین المللی نیز برای آنها ارزش والایی در نظر گرفته اند موزه ها نقش محکمی در هویت های تاریخی ملی مذهبی کشور ها و جوامع ایفا می کنند اشیا و آثار به جا مانده از گذشته میراث جوامع و اقوام است.

در موزه ها اشیای تاریخی اسناد تاریخی و آثار بجا مانده از نیاکان قرار دارد که به شیوه های مناسبی نگهداری می شود. همچنین موزه های مردم شناسی جهت معرفی تنوع اقوام و آداب و رسوم دوره های مختلف تاریخی دایر هستند. گردشگرانی که به فرهنگ و هنر توجه خاصی دارند در موزه ها به دنبال‌ شناخت دنیای گذشته است. خوزستان استان مهد تمدن و فرهنگ هنر اقوام مختلف صنایع دستی گوناگون و آداب و رسوم متفاوت خود را دارد. 

هر خطه از این استان تنوع فرهنگی و آداب رسوم و آثار تاریخی را دارد . و آثار بازمانده از گذشته نشانه تغییرات زمان برا مردمان است.به عقیده كارشناسان و صاحبنظران، گردشگری فرهنگی می‌تواند دریچه‌های نوینی از شناخت و توسعه پایدار را برای جوامع به همراه داشته باشد.

در استان خوزستان موزه های شوش، آبادن، بنزین خانه آبادان، موزه هفت تپه، خراطی اهواز، مردم شناسی حمیدیه، دارد و در شهر های رامهرمز، شوش، هفت تپه، حمیدیه، آبادان ، مسجدسلیمان، دزفول و ایذه موزه وجود دارد. 

حفظ و مراقبت از اشیای تاریخی که در موزه ها قرار دارند مهم بوده تا گنجينه های تاریخی حفظ شود. ۲۸ اردیبهشت ماه مصادف با روز موزه بازدید از تمامی موزه ها به صورت رایگان انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار