مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اجرای ۱۲۸۷ طرح محرومیت زدایی عمرانی و غیرعمرانی، از آبرسانی به ۲۹۰ روستا تا احداث ۴۰۹ مسکن مددجویی توسط بسیج سازندگی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ 06 May 2023

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان؛ 
سرهنگ سید اسلام موسوی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج سازندگی بمناسبت 17 اردیبهشت هفته بسیج سازندگی، گفت: اقدامات بسیج سازندگی علاوه بر مسائل محرومیت زدایی در بخش‌های عمرانی و غیر عمرانی بهداشت و درمان و سایر موضوعاتی که با فلسفه وجودی بسیج سازندگی همخوانی داشته باشد، در بر می‌گیرد.

سرهنگ موسوی عنوان داشت: یکهزار و ۲۸۷ طرح عمرانی و غیر عمرانی داریم و اگر بخواهیم جهادی حساب کنیم ۵۰۰ میلیارد بودجه‌های آن از طریق بسیج سازندگی و خیرین اجرا می‌گردد.

تسهیل گری در عرصه اقتصاد مقاومتی 
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه در بحث کارهای اقتصادی عمدتا وظیفه تسهیل گری و حمایت داریم افزود: ما بانی محرومیت زدایی و اقتصاد نیستیم بلکه کمک کننده به اقتصاد هستیم تا بتوانیم دست دولت ها را در این خصوص بگیریم.

سرهنگ موسوی به حمایت از مشاغل خرد و خانگی که در اقتصاد خرد موثر هستند اشاره کرد: در تفاهم نامه ای که با فنی و حرفه ای داریم، افراد آموزش اشتغال می بینند سپس باتبصره ۱۶  اعطای وام های کم بهره ۷ ساله و حمایت از آن ها اشتغال خود را راه اندازی می کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در اسفند ماه سال گذشته برای حمایت از مشاغل خرد و  اقتصاد عنوان کرد: در این نمایشگاه ۶۰۰ غرفه دار کارآفرین و اشتغال خرد و خانگی حضور داشتند و این افراد به نمایشگاه های کشوری هم معرفی می شوند.

احداث ۶ دهکده اقتصاد مقاومتی 
مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر عج خوزستان عنوان داشت: در حال راه اندازی دهکده‌های اقتصادی مقاومتی هستیم در کنار اقتصاد مقاومتی برای افرادی که استعداد تولید یک کار بزرگ را دارند اما فضا و عرصه آن را ندارند حمایت می کنیم.

سرهنگ موسوی افزود: این دهکده ها در ۶ نقطه از استان شروع شده و به سراسر استان تسری پیدا می کند.

آبرسانی و بیابان زدایی /۳۶۰۰ گروه جهادی فعال 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بیابان زدایی و آبرسانی  اظهار کرد: ۱۴ هزار هکتار کاشت درختان برای بیابان زدایی داشتیم، در موضوع آبرسانی نزدیک ۲۹۰ روستا اقدام به آبرسانی شده و این حجم از آبرسانی در کل دوران انقلاب آبرسانی از اوایل انقلاب ۳۳ درصد بوده اما تنها در یک سال پس از بسیج سازندگی ۲۳ درصد رشد داشتیم. 

وی افزود: اکنون بسیج سازندگی از سوی ۳ هزار و ۶۰۰ گروه جهادی متخصص در حال اقدامات است.

احداث ۴۰۹ واحد مسکونی 
این مقام مسئول عنوان داشت: در موضوع جهاد خانه سازی تفاهم نامه ای که با کمیته امداد داشتیم ۶۳۰ خانه قرار شد برای مددجویان ساخته شود و تاکنون ۴۰۹ خانه توسط بسیج سازندگی تحویل مددجویان شد. 

وی ادامه داد: ما در بحث زلزله اندیکا نیز اقدامات خوبی انجام دادیم و در تفاهمی با کمیته امداد و بنیاد مسکن  100 واحد مسکونی و 400 جایگاه دام احداث گردید.

همچنین او  به مایه کوبی دام و واکسیناسیون دام و طیور توسط جهادگران اشاره کرد و گفت : جهادگران در راستای سلامت دام و طیور فعالیت می کنند که رقم بسیار بالایی صورت گرفته  است و در تفاهم نامه‌ای که در سازمان‌های مربوطه ما داریم این اقدامات صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار